• Schrewelius85

Vad ska jag göra? :(

Hej!

För ca 3 månader sen så sa min dåvarande sambo att han inte ville mera. Som en blixt från en klarblå himmel!
    Vi har 7,5år bakom oss och två barn 3 år och en på 4,5månad. Jag hade inte fått känslan av att vi hade de dåligt och tog allt skithårt!. Han bedyrade att de inte fanns nån annan vilket jag 1,5 månad senare kom på att de visst de gjorde. Dock fick jag honom att avsluta det med henne. Och han säger nu att han vill lägga allt de bakom sig och att han inte pratar eller vill ha henne.Vi ska flytta isär snart han och jag.

Han säger ofta saker som att vi inte vet hur de blir i framtiden. Hur de blir när vi flyttat mm. Att om jag lugnar ner mig med allt känslor frågor mm så kanske han saknar mig ?Så är de inte omöjligt att han vill försöka igen?!
    Som om han inte vill stänga dörren för oss liksom ?Jag vill självklart (tro de eller ej) ha tillbaka honom fast där varit en annan med i bilden och att han har svikit mig djupt. Men han är endå mitt livs kärlek och är beredd att göra allt för honom liksom!
    Han kan vara väldigt härlig mot mig nästan som vanligt ibland. Och som i lördags när han skulle ut, en stor kram och på hans inisiativ tre pussar (!!) vilket jag inte vet varför liksomn. Han vill gärna att jag ska kunna lita på honom,som han säger för att vi ska kunna bygga upp nåt igen. Han säger dessutom att han tror att de kommer att lösa sig mellan oss men han vet inte när Obestämd

Jag fattar inget,verkar han vilja liksom ? Min magkänsla säger att de löser sig ibland och ibland vet jag varken ut eller in...

• Svar på tråden Vad ska jag göra? :(
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Om din partner säger att han tror att det kommer att lösa sig behöver han nog börja visa att han vill satsa på dig. Nu verkar det som om ni har hamnat i ett läge där du på något sätt ska behöva vänta på honom och han kan bara avvakta. Han har gjort dig illa genom att vara otrogen i en situation där du behöver honom extra mycket (små barn) vilket gör att det är han som behöver visa att han vill kämpa för er relation. Om du vill vänta så hamna inte i en situation där du känner att du gör våld på dig själv genom att vänta. Då är det bättre att ni inte lever tillsammans. Värna om ditt egenvärde.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden Vad ska jag göra? :(