Bra hotell i Turkiet??
Vi är ett sällskap på 4 vuxna och 5 större barn. Från 10-15 år.
Skulle behöva tips på bra hotell, gärna med vattenrutschkanor och nära till stranden:) Och inte alltför långt till shopping:))
Vi är ett sällskap på 4 vuxna och 5 större barn. Från 10-15 år.
Skulle behöva tips på bra hotell, gärna med vattenrutschkanor och nära till stranden:) Och inte alltför långt till shopping:))
Var i Turkiet har ni tänkt er? Något särskilt resebolag?
Pegasos world eftersom att det är större barn.
http://www.nazar.se/world
i konakli blue star club dem bokade genom fritidsresor. Billigt och vi blev chockade när vi kom dit då det var helt nyrenoverat och det hade man inte visat på bilderna Sen har du ju pegasus world lyxigt en skit dyrt det ligger i side och det är Nazar som vi bokade igenom då.
Vi har tänkt oss att resa till tex Side eller Antalaya (stavning;)?)
Vilket bolag som helst- men det ska vara bra och bra klass på hotell till en bra peng för ett par vanliga familjer;)
Pascha bay alanya ( bättre än antalya enligt våran familj) men det beror på vilken ålder på barnen. De är nog för mindre...
Men alanya är att rekomendera! Bra shopping och många fina hotell. Vi gillar Fritidsresor. Kolla in dem.
pegasus world skulle jag ta. barnvänligt och bra.
nazar är klart billigare än tex Fritidsresor om man vill åka all incl till turkiet.
även deras pegasus komplex med tre hotell bredvid varandra är bra (alla tre hotell heter nåt med pegasus, typ pegasus star, pegasus dream mm), där ha vi varit (utanför alanya).
Nazar har jag tyvärr bara hört dåligt om. Men kanske bara otur för min bekantskapskrets.
nazar är knappast billiga iaf inte pegasus world kollade för min failj när vi hade fyra barn 50000:- och club dem betalade vi 21.000 inkl all inclusive. Dock är det jätte fint på pegasus men man betalar också för det. Sen tyckte jag att mycket var på tyska hela tiden kring hotellet och så.
Det verkar svårare att få tag i resor till en familj på 5 personer...blir ju rätt mycket dyrare att ta två rum!
All inclusive verkar vara olika beroende på hotell, och för min del tycker jag att det ska vara bra allinclusive eller så tar man halvpension och äter tex lunchen på annat håll. Kan ju vara kul att prova det turkiska köket;) Har ni erfarenhet av deras mathållning förresten? Vill gärna ha en magsjukefri semester;)) (Ska man undvika något?)
Jag har varit i Turkiet hur mycket som helst Om ni inte tar all inkl så finns gott om restauranger- håll er från de största gatorna (dyrare och sämre) men annars kan man äta allt
Det är mycket grillat kött och fisk samt goda köttgrytor. Jag gillar turkiska maten jättemycket.
Nu såg jag att era barn var lite äldre, så då kan man välja mer fritt när man väljer hotell All inkl är mest bekvämt med små barn tycker jag, annars finns så mycket goda restauranger att besöka!