• karet

Hur ska jag pussla ihop namnen?

Dottern heter Polly och blir tre månader nu den 31:a januari. Alltså måste namnpapprena in ganska snart. Vi vet dockors hur vi ska gör med andranamnen.

vi ska ha Inger och Lis-Maria/Maria-Lis med som andranamnen. Men vilken ordning? Och ska vi välja Maria-Lis eller Lis-Maria?

• Svar på tråden Hur ska jag pussla ihop namnen?
  • goatess82
    SilverEmma skrev 2012-01-25 10:20:11 följande:
    Jag hade valt Polly Inger Maria-Lis. Tycker det flyter bäst.
  • April 99

oj vilka svåra snamn att fläta samman eller alltså förstår at ni inte bestämt ordningen när inget är direkt självklart Glad

Inger Polly Maria-Lis  tror jag låter bäst, men det beror nog lite på efternamnet också. Grattis till tösen!  

• karet

Jag vet, det är skitsvårt! Inger vill jag ha efter min mamma eftersom första dottern heter Jany-Ann efter sin farmor. Lis står för Lotta, Ia, San (min svåger och mina systrar) och andra dottern har Sia (efter San och Ia alltså), Maria är efter min styvmamma, alltså låtsasmormor till Polly. Efternamn blir Hellström (men senare Lundgren).

• karet

(Anledningen till att det ska vara dubbelnamn är för att jag har dubbelnamn, farmor, farfar, faster, syster till Polly också har dubbelnamn. Tradition alltså).

• enanna
    karet skrev 2012-01-25 10:27:49 följande:
    Jag vet, det är skitsvårt! Inger vill jag ha efter min mamma eftersom första dottern heter Jany-Ann efter sin farmor. Lis står för Lotta, Ia, San (min svåger och mina systrar) och andra dottern har Sia (efter San och Ia alltså), Maria är efter min styvmamma, alltså låtsasmormor till Polly. Efternamn blir Hellström (men senare Lundgren).
    Varför senare Lundgren? Kan hon inte heta Lundgren från början då om hon ändå kommer att heta så senare? Glad
  • Kylie

Jag tycker att det alltid är enklast om tilltalsnamnet står först, så Polly Maria-Lis Inger!

• DenNamnbitne

Inger Polly Lis-Maria röstar jag för. Polly som är ett fräckt och tufft namn är ändå lite speciellt och ligger där tryggt inbäddad mellan ett frejdigt gammal namn i Inger och det egensinniga Lis-Maria som försvarare. Inte för att Polly inte är kvinna nog att slåss för sig själv men detta känns ändå tryggast Glad

Svar på tråden Hur ska jag pussla ihop namnen?