Sexlusten försvunnen
Hejsan
Jag blev mamma för 16 månader sen, allt har gått jätte bra och vi har en underbar glad grabb. Det funkar bra mellan min sambo och mig, vanliga små bråk ibland så klart men inge stort.
Problemet är att min sexlust är så gott som utdöd, och tidigare har jag alltid varit ett sexmonster. Det är jätte frustrerande och det känns som det bara blir en ond spiral av det hela. Min sambo blir osäker på vad jag tycker om honom, när och om han får ta på mig mm. Och det leder till att jag blir osäker på om han vill ha mig.
Som det ser ut nu kanske vi har sex en gång i månaden, och det är inte dåligt men lite tråkigt kanske, ett måste.
Till detta hör också att jag är inte lika känslosamm som tidigare. Förr grät jag alltid som en tok till sorliga filmer eller bara extrem homemakover eller drägglat över snygga killar på tv. Men detta är väldigt svalt också.
På senaste tiden har det varit massor med bråk med min sambos släkt och just nu har vi inte mycket kontakt med hans föräldrar, detta är jätte jobbigt för mig och kanske väger in något. Men detta bråk är rellativt nytt och min sexlust har varit borta länge nu.
Är det någon som haft/har samma problem efter att ha fått barn? Kan det vara något som fattas, hormoner eller liknande. Känner lixom inte igen mig själv och det är jätte frustrerande!