• Millalisa

Kan det vara UVI?

Jag undrar om det kan vara UVI/Blåskatarr jag fått.
    Det är ca 1½ år sedan jag hade UVI sist och nu klurar jag på om jag har fått det igen.

Det gör inte ont när jag kissar, men det är en diffus värk längst ned på magen mot blygdbenet, kan man säga. Jag kissar väldigt väldigt ofta, runt varannan timme. Dock inte nattetid, men det har hänt att jag fått gå upp en gång per natt, men inte mer än så.
    Har är en molande värk, inte direkt kraftig men så där så det nästan tynger neråt, snarlik med mensvärk men ändå inte samma. Obehagskänsla som ett bälte över nedre delen av magen..
    Känns som någon irritation i slidan också, inte att det svider men känns nästan som små myror som far omkring, vet inte hur jag ska beskriva känslan riktigt.
    Känner lätt illamående, uppkördhetskänsla liknande, inte att jag är jätteillamående, utan mer en vag känsla av det.

Har inte feber.

Nu gör jag förmodligen allt det jag inte skall göra, då jag tvättar mig med tvål och vatten efter varenda toalettbesök, jag går ofta utan stumpor hemma fast det är riktigt kalla golv, jag dricker sällan (kommer nog knappt upp till en liter vatten per dag), däremot kaffe och te blir det sisådär 4 koppar per dag (tillsammans, inte var för sig).

Kan det möjligen vara UVI eller Blåskatarr jag dragit på mig igen?
    Vad kan man göra isåfall? Något man kan göra själv eller är det penecillinkur som gäller?
    Finns det något test man kan köpa själv för att se om det finns bakterier i urinet?
    ELLER kan detta vara något helt annat?
    Är 34år om det har någon betydelse..
  • Svar på tråden Kan det vara UVI?
  • Millalisa
    Signelanta skrev 2012-01-25 14:47:58 följande:
    Kan du vara gravid?
    Det hoppas jag verkligen inte. Visst, jag har inte kollat upp detta, om jag är gravid eller inte. Senaste mensen jag hade var för snart 3 veckor sedan och det enda jag tyckte då var underligt var att den var så kort, brukar oftast ha 5 dagars mens men denna var knappt 3 dagar.
    Nej men det kan väl inte vara så ändå.. eller det vet man ju inte heller direkt. Äter inget preventivmedel alls och vi använder oss inte av det heller utan det är avbrutna.

Har inga spänningar i brösten heller..
  • Signelanta

Jag skulle abslout göra ett graviditetstest genast! Är du inte gravid ska du nog boka en tid hos husläkaren. En UVI måste antibiotikabehandlas. Det finns tyvärr inte nåt du kan köpa för att testa detta hemma.

Svar på tråden Kan det vara UVI?