• Pigelinen

Ska vi ta med burkar till vår dotter på resan el ej?

Vi har bokat en resa till ett all inklusiv hotell på Kanarieöarna när dottern är drygt 13månader och nu till frågan.
    Ska vi ta med burkar el ej? Hemma äter hon samma mat som oss för det allra mesta.
    Hon kommer vara vaccinerad mot Twinrex (inte bara för denna resan utan för att vi ska kunna åka till Thailand osv senare).

Hur har ni som rest till Kanarieöarna el liknande länder gjort?

• Svar på tråden Ska vi ta med burkar till vår dotter på resan el ej?
  • Whitetrash86

vad är skillnaden på maten där och maten här? asså på själva hotellen menar jag.. När jag/vi var på Kanarieöarna så hade hotellen "svennson" mat. Ute var det inte ingen större skillnad heller...

• karet

Ta med några st för säkerhets skull men låt henne äta det ni äter i den grad det går :)

• jEnNiK

Har aldrig haft med burkar, kanske nån till planet, beroende på hur långt vi flugit. Sonen är kinkig med just planets mat... F.ö har han alltid ätit samma som oss, eller välling/ersättning när han va bebbe... Lycka till! Gör det som känns bäst för Er!!

• Isabelles mamma01

Vi har alltid med oss några burkar ifall att...tips är att lägga burkar och blöjor i barnvagnen ordentligt inpacketerat så slipper ni fylla resväskorna med det. vi har alltid gjort så och det har fungerat bra. Det är ju så skrymande och burkarna väger ju lite....bara ett tips :)

• Pigelinen
    Isabelles mamma01 skrev 2012-01-25 19:01:58 följande:

Vi har alltid med oss några burkar ifall att...tips är att lägga burkar och blöjor i barnvagnen ordentligt inpacketerat så slipper ni fylla resväskorna med det. vi har alltid gjort så och det har fungerat bra. Det är ju så skrymande och burkarna väger ju lite....bara ett tips :)

jo vi gör så ibland också, men just på utresan är det bra att fylla upp plats såa tt man kan handla upp den platsen på vägen hem;)

Vi gör nog så att vi tar med några  burkar till flygresan och någon nödburk, ifall man är iväg på något. Hon blir jättegnällig om inte hon får mat på "sina" tider;)
  • josefin1234

jag är väldigt kräsen och har alltid varit . min första resa till Turkiet tog jag med  burkar med gulasch soppa ifall de inte fanns annat som ja skulle gilla och de va all-inklusive .. men det har ja aldrig behövt göra igen . det fanns olika såser med pasta . de fanns ris kyckling köttbullar allt du kan tänka dig pommes osv  men ta med någon burk för säkerhetens skull. men de är nog inte problem

• Pigelinen
    josefin1234 skrev 2012-01-25 19:27:45 följande:
    jag är väldigt kräsen och har alltid varit . min första resa till Turkiet tog jag med  burkar med gulasch soppa ifall de inte fanns annat som ja skulle gilla och de va all-inklusive .. men det har ja aldrig behövt göra igen . det fanns olika såser med pasta . de fanns ris kyckling köttbullar allt du kan tänka dig pommes osv  men ta med någon burk för säkerhetens skull. men de är nog inte problem
    Jag oroar mig inte för att hon inte ska gilla, då får hon vara utan;) Nej då inte men något ska hon väl kunna äta.  
    Det är mer att hon inte är van vid ev annan bakteriekultur o eftersom hon är liten mer känslig än oss vuxna.
  • Dixie

till en 13månaders hade jag inte tagit med burkar - men tagit med välling + grötpulver, så har man lite backup - men om hon är van att äta er mat hemma tror jag inte det är några problem för henne att äta maten på plats - tex pasta brukar man ju kunna få på alla ställen!

trevlig resa 

• Mellanmjölkens land

Jag skulle tagit med några burkar som backup ifall ni är iväg nån gång. Det är lite svårt att förklara för en 13mån att man inte kan äta vid normal lunchtid just idag.

Gröt/vällingpulver skulle jag också ta med för att det ska finnas nått som smakar "hemma"

• Egendomligt

Vår son vägrar äta burkmat (utom fruktpuré), så det har tyvärr inte varit något alternativ för oss, annars hade det varit smidigt.

Han brukar få äta av min mat, eller nu när han börjar närma sig 1,5 så beställer vi ibland något eget till honom, eller tar med egen lagad mat hemifrån som vi ber om att få värmt. Det blir ju svårare om man är på resa utan kokmöjligheter förstås...

Svar på tråden Ska vi ta med burkar till vår dotter på resan el ej?