• Cassa78

Smärtor efter kejsarsnitt

Har sökt och inte hittat någon förklaring, ska på återbesök hos min BM om ca 2 veckor men tänkte höra om ngn här varit med om samma sak; nämligen att det gör ont/ömmar/smärtar innanför venusberget efter förlossning/kejsarsnitt?

Jag genomgick kejsarsnitt för 7 veckor sedan och har sedan en tid tillbaka känt av att det ömmar vid venusberget, särskilt när jag är ute och går och det verkar bli mer för var dag som går. Funderar på om det har med bäckenbotten att göra? Jag gör knipövningar varje dag mer eller mindre men än nu lite "orolig" över varför det ömmar/smärtar så mkt just där? Någon som känt samma sak?

• Svar på tråden Smärtor efter kejsarsnitt
  • Muslimska mamman

Jag kan känna igen det lite. Gjorde extra ont vid toabesök där. Tror inte knipövningar varken hjälper eller gör det värre, utan jag tror det bara handlar om att du ju har ett djupt sår under magen som håller på att läka för fullt. De kapade av nerver och allt möjligt, och när det läker håller nerverna på att läka ihop igen och många saker sker under läkningen. Ärret sitter så nära venusberget, så nerver kan göra ont och du känner smärta just där du känner. För mig försvann det efter ett par månader och idag är allt som vanligt, har bara ont ibland.

Blöjans mamma: en glad muslim med humor!
Svar på tråden Smärtor efter kejsarsnitt