• RosaSvamp

Är en 36:a - vilken storlek på "barnkläder"?

Hej!

Jag har hittat några snygga barnkläder som jag skulle vilja köpa. Låter konstigt, men jag har hittat några fina som är väldigt kvinnliga i sig. Jag är ganska liten, har storlek 36. Är det strl. 164 eller 170 jag ska beställa då?  

Jag har ett "barnplagg" i min garderob, en adidasjacka som är i strl. 164 och den sitter väldigt bra, men jag vet inte om märket adidas är stora i stoleken osv. Någon som vet?   

• Svar på tråden Är en 36:a - vilken storlek på "barnkläder"?
  • Lady Namárië

Jag har en del kläder i storlek 164 som satt ganska bra när jag var en 34:a (innan jag fick barn). Är du en 36:a bör du nog satsa på storlek 170. Problemet med att handla på barnavdelningen är att armhålen och övre delen av tröjan ofta blir för trånga och att tröjorna blir för korta även om man har liten byst.

So say we all
  • eulalian

Jag är 157 cm lång och handlar 164 ibland när jag hittar något..

• RosaSvamp

Hmm, 170 kanske kan bli för stort i midjan. Jag har smal midja och får ofta välja strl. 34/XS i linnen hos t.ex H&M, men jag har dock även lång överkropp. Så är barnplagget långt så kanske jag ska satsa på en 164 och är toppen i normal längd så kanske jag ska satsa på 170? Adidaströjan som jag har i strl 164 sitter ju som sagt jättebra... Knepigt, detta.

Svar på tråden Är en 36:a - vilken storlek på "barnkläder"?