Hur klär jag min kropp rätt? Skitsvårt ju!
I tre års tid har jag gått runt i mjukisbyxor, leggings och stora t-shirts vilket inte alls är smickrande för min figur. Innan jag fick barn så hade jag en annorlunda kroppsform och det var lätt att hitta kläder, nu känns det dock helt omöjligt. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig för att se så bra ut som möjligt.
Jag är kort och har ganska korta ben. Jag är överviktig och jag har en timglasfigur (tror jag, se bild?) eller så är jag päronformad. Hursomhelst så är det jättesvårt att hitta kläder som inte får mig att se ut som en boll. Bilden är en siluett av min kropp och bilden tar slut strax ovanför mina knän.

Finns det någon människa som kan berätta för mig vad för stil och vad för slags kläder som passar mig för jag är totalt clueless
? Jag har försökt att titta på program där de förändrar människors klädstil, men det känns inte som att de någonsin gör om en person med samma kropp som jag och gör de om någon med någorlunda liknande kropp så tycker jag oftast att det blir jättefult.Jag tycker om klänningar och klär mig gärna i det, men eftersom jag inte vet vad jag passar i så slutar det oftast med att jag väljer något tältliknande för att det är bekvämt

Som sagt, någon här måste ju vara någorlunda kunnig angående detta. Jag blir evigt tacksam om någon kan hjälpa mig

Pastellfärger är bra, det passar till grått vilket jag gillar!