• cloudberry79

Vidars lillebror

Blir det en flicka ska hon heta Sigrid eller möjligen Svea, men vad ska en ev lillebror heta?

Krav:

(Forn)Nordiskt namn
    Tvåstavigt
    Enkelt att uttala och få konsonanter
    Inte Arvid
    Inte dubbelnamn eller liknande dubbelnamn (typ Finnbjörn eller liknande) 

If you love me - please don't feed me!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 10:55
    Tar tacksamt emot fler förslag, maken är helt inne på Svante och jag föredrar Agne eller Isar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vidars lillebror
  • VAMÅ

jag röstade på vale men föredrar mer valle annas skule jag rekomendera måns har hört att det är ganska gammalt i alla fall

• Superbia

Min Vidar heter Tore Vidar så jag tycker ju att det passar på ett sätt, men kanske inte på ett syskon. Röstade Egil eftersom jag var väldigt förtjust i det ett tag och tyckte att det hade passat på en lillebror till min Vidar.

Vidar och Vale låter lite roligt, vet inte om det är roligt så länge dock, det kanske låter löjligt?
    Vidar och Isar blir jobbigt att säga.

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Klåparen

Röstade på Isar.
    Har själv en Vidar, hans två bröder heter Isidor och Nathaniel. 

Det är bara med hjärtat man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen.
  • cloudberry79
    daimstrut skrev 2012-01-28 20:20:27 följande:
    Vidar och vilmer vet jag två som heter.
    Vilmer är fint, men Vidar har en kompis som heter Vilmer, jag umgås också med hans mamma
  • cloudberry79

Vill bara säga tusen tack för alla förslag som kommer in! Det är verkligen svårt att hitta ett bra pojknamn (när Vidar föddes kunde vi bara tänka oss Vidar eller Arvid...)

• cloudberry79
    trz skrev 2012-05-06 16:09:33 följande:
    Hur gick det?
    UL i vecka 26 sa att det är en liten lillasyster, så vi får väl ta något namn från tråden om det skulle vara så att de sett fel  
    Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden Vidars lillebror