• Anonym (Äd i mars)

Vill hitta andra som gör ÄD på SU

Hej

Ska göra vårt första ÄD försök i mars och undrar om fler än jag går på SU?
    Skulle också vara tacksam om någon kunde förklara förloppet av medicinering på SU sedan det är så olika mellen olika kliniker.
    Är 32 och har POF som diagnos.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vill hitta andra som gör ÄD på SU
  • Anonym (L)

Hej!

Vi ska också göra äd på SU. Fick hem schemat förra veckan och ska hämta ut medicinerna idag eller imorgon. Börjar med spray i helgen.

• Anonym (Äd i mars)

Verkar det svårt eller?
    Hur ser schemat ut*?

• Anonym (L)

Nä, svårt är det inte mer än psykiskt i så fall. Annars verkar det lättare än vid vanlig ivf. Slipper både sprutor och äp ju. Jag har iofs aldrig tyckt att spray och sprutor har varit det svåra med ivferna vi gjort, det svåra har varit det känslomässiga och att misslyckas gång på gång...

Jag ska spraya i ett par veckor och sedan äta tabletter tills insättning i mars.

Själv då?

• Anonym (Äd i mars)

Jag har också insättning i mars.
    Börjar spraya v 9.

• Anonym (Äd i mars)

Nu har jag fått medicinschema och instruktioner.
    Börja spraya den 26/2.
    Vilken vecka har du insättning?

• Anonym (L)

Jag har insättning preliminärt runt v 11. Har börjat få litegrann biverkningar av sprayen nu men inte så farligt. Det är ändå skönt att slippa sprutor den här gången. Inte egentligen för sprutorna i sig men det hade varit svårt att smyga med dem på jobbet, sprayen är det ingen som märker.  

• Anonym (Äd i mars)

Hej

Hur går det för dig?
    Jag är på lite morrigt humör av sprayen men annars ok.

• Anonym (L)

Jag har också blivit på lite dåligt humör av sprayen. Nästan lite bitchig... Mest inne i huvudet, jag tvingar mig att uppföra mig väl på jobbet... Hoppas det blir bättre när jag börjar med tabletterna...

• Anonym (Äd i mars)

Har du bra kontakt med barnmorskorna på enheten?
    Jag har tyvärr blivit väldigt illa behandlad av en av demRynkar på näsan

• Anonym (Äd i mars)

Är ni mottagarpar 1 eller 2 förresten?

• Anonym (L)

Tråkigt att du blivit illa behandlad av en barnmorska. Jag vet itne precis om jag har bra kontakt med nån av dem, alltid olika som är där men jag har inte blivit illa behandlad av nån...

Jag vet faktiskt inte om vi är mottagarpar ett eller två. Men det är ju första försöket så då är man väl alltid nr två? Eller? Har för mig att jag läst om det nånstans men har glömt riktigt hur det var...

• Anonym (Äd i mars)

Hur har det gått för dig?
    Du måste snart ha testdag va?

Äggen räckte inte till oss den här gången, är så ledsenGråter

• Anonym (L)

Nej, vad tråkigt! Att inte komma till et är otroligt jobbigt och ledsamt. På egna ägg har jag inte gjort et en enda gång så jag vet ju hur det känns, att inte göra det på äd är ju ännu värre. Flera veckors behandling utan att ens få en chans... 

Vi har haft insättning och egentligen skulle jag väl kunna göra ett test men jag vågar inte riktigt, vill inte veta. Konstigt nog för i vanliga fall, i andra situationer, tycker jag alltid det är bättre att veta oavsett resultat. Men än så länge har jag inte haft nån blödning och då finns det lite hopp...tills jag gör testet... Men snart är jag tvungen att göra det.

Hur ser det ut för er del nu då? Jag hoppas ni får komma igång snabbt med nästa försök. Och jag hoppas verkligen att inte detta räknas som ett försök!

• Anonym (Äd i mars)

Hur går det för dig?
    Testdag snart antar jag?

Många kramar

• Anonym (L)

Jag har testat nu och det visade positivt. Första gången sedan vi började för nästan sex år sedan som jag varit gravid.

Vågar inte ta något för givet såklart men vad som än händer vet vi nu att jag kan bli gravid iaf. Nu är det bara resten kvar...

• Anonym (Äd i mars)

Åh vad roligt!
    Stort grattis till dig, jag har ju hållit på ungefär lika länge, 7 år inne på mitt 8:e så jag kan tänka mig glädjen!
    HjärtaHjärtaHjärta

• Anonym (Äd i mars)

Hej L

Hur har det gått?
    Håller graviditeten i sig?

• Anonym (L)

Hej! Ja, det gör den faktiskt! Det tog lång tid innan jag vågade tro på det och det är väl egentligen bara de senaste veckorna jag har känt att vi nog verkligen kommer att bli föräldrar innan jul och vågat planera föräldraledighet och inköp och annat. Nu rör sig barnet flera gånger varje dag och ger mig bevis på sin existens och det gör det ju lättare... Hur har det gått för er? Jag hoppas att ni har fått vara med om samma sak!

• Nahoj23

Vad härligt det låter!

Det blir ett försök  v 37, sprayar för fullt och väntar på samtal från SU om att börja äta tabletter.
    Tyvärr är donatorn lite ur synk så jag har sprayat över 5 veckor. Mår sådär.

Hoppas så att detta ska gå vägen, vi är inne på vårt 8 år som barnlösa.
    Känns som om hoppet åker berg och dalbana och inte blir det bättre med alla hormoner i omlopp heller.
    När slutade du äta dina hormoner, man äter väl några veckor in i graviditeten?

Hade du några symptom på grav runt testdagarna?

• Anonym (L)

Oj, fem veckors spray låter jobbigt... Kommer inte ihåg exakt hur länge jag åt Progynon men ett par veckor med nedtrappning efterhand. Crinone hade jag till vecka 13-14 nånting. Jo, berg-och-dalbana kan man ju lugnt kalla det...

Jag hade inget direkt gravtecken runt testdagen, jag väntade t o m ett par dagar efter testdag med att testa. Vågade inte riktigt, ville inte få positivt och sen börja blöda och tänkte att så länge jag inte blöder så finns det hopp iaf... En vecka efter att jag testat testade jag igen och det var inte förrän efter andra testet som jag ringde och meddelade resultatet.

Jag vågade inte alls tro på det och tog verkligen en dag i taget. Läste i Gravidforumet här och tänkte att "Just nu är jag gravid så just nu "får" jag läsa här." Jag tog fram tidningar och böcker som jag köpt för flera år sen och tänkte samma sak, att jag liksom fick passa på medan det varade... Lite sorgligt att inte kunna glädjas fullt ut när det äntligen händer men när det gått flera år så blir det så antar jag.

Snart är det vecka 37!

Svar på tråden Vill hitta andra som gör ÄD på SU