• Kitty baby

Bilpool - prisvärt eller inte?

Vill gärna ha synpunkter från er som använt bilpool i Stockholm innerstad. Vilken har ni använt och hur har det fungerat?

Är det verkligen prisvärt? Det är ju förvisso miljövänligt men det känns som att gränsen kommer rätt snabbt för då det kostar lika mycket som att ha egen bil om man bara tänker på månadskostnad (coh då behöver man ju inte tänka på att passa tider osv.)

När jag går in på deras sidor och gör beräkningar tycker jag det verkar ganska dyrt ändå om man jämför med att bara hyra bil på statoil el liknande (även om dom förstås har fler kunder och färre bilar kanske).

Tack för input!    

• Svar på tråden Bilpool - prisvärt eller inte?
  • Zixi

Det beror ju helt på hur man tänkt använda bilpoolen. Ja det är prisvärt om man vill storhandla en gång i veckan men nej det är inte prisvärt om man använder den dagligen.

2010-07-20 3040/50
  • Rabarbapuppa
    Zixi skrev 2012-02-03 09:53:47 följande:
    Ja det är prisvärt om man vill storhandla en gång i veckan...
    Då torde nästan taxi vara det bättre alternativet.
  • Zixi
    Rabarbapuppa skrev 2012-02-06 08:59:29 följande:
    Då torde nästan taxi vara det bättre alternativet.
    Det beror på om man ska till en affär eller flera och hur mycket packutrymme man behöver. Nu bor jag visserligen i Malmö och vi har löjligt billig taxi på vardagar så ja, taxi kanske är billigast men jag kan få in många fler kassar i den stora Volvon i vår bilpool.

Hade den i 4h när jag skulle shoppa på IKEA, under 300kr gick det på. Då hade det kostat mer att skicka sakerna med IKEAS transport.
    2010-07-20 3040/50
Svar på tråden Bilpool - prisvärt eller inte?