• Anonym

Hjälp! Vill inte ha sex längre

Hej! Jag är 17 år och jag är förlovad med en kille sedan 2 år tillbaka. Jag vill inte längre ha sex och jag vill inte heller kyssas eller gosa. Jag tycker han är jätteomogen. Han blir sur för småsaker, och säger att jag gnäller för ingenting. Ja jag vet inte vad jag ska göra! Vi har gemensamma kompisar så jag vill inte göra slut. Har ju planerat framtiden med honom, men vet inte om han någonsin kommer att mogna till sig. Det känns att om vi får ett barn, känns det som att jag skulle sköta om både honom och barnet. Och inte nog med det, han börjar gråta hela tiden. Om jag skäller ut honom när han har sagt att jag "gnäller" så börjar han lipa!

Det känns så nervöst i vårat förhållande just nu. HJÄLP!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-28 12:43
    Det känns som att man inte är akttrakterad av honom längre!

• Svar på tråden Hjälp! Vill inte ha sex längre
  • Tommy parterapeuten

Hej
    När man är så ung som du är och har hamnat i ett läge att du inte är attraherad av din partner längre och du känner att han är barnslig, så är det nog läge att överväga att gå vidare och avsluta relationen. Att vara tillsammans bara för att man har gemensamma kamrater är definitivt fel anledning att ha en relation. Att planera för ett barn just nu kan också vara lite tidigt. Försök att se vad du vill göra med ditt liv när det gäller utbildning och arbete istället. Barn och partner kommer nog att lösa sig i alla fall.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden Hjälp! Vill inte ha sex längre