• Österbotten

Resa till Kroatien

Ska åka till Kroatien (Cavtat/Dubrovnik) i sommar med min man och min 1,5 åring. Vet ingenting om platsen förutom att det ser jätte härligt ut på bilderna i resebrochyren. Någon som varit där och kan ge mig tips på vad man "måste" uppleva och göra.Glad

• Svar på tråden Resa till Kroatien
  • Piano

Var där i september -11. Det är helt underbart där!!! Rekommenderar att åka på dagtur med båt, fast fråga runt vilka som är bäst för vi åkte med några som inte var så bra. Det är dåligt med sandstränder så en tur till ön Lopud är ett tips om ni vill ha det.

• Österbotten

Piano: Då låter det som vi gjort ett bra val. :) Reste du med barn? Tänkte om du vet om det finns barnmat o dyl.

• Eber

Det finns barnmat i affärerna, hipp har de! Ska ni till Dubrovnik så missa inte gamla staden!! Men dubrovnik är dyrt, nästan dubbelt mot övriga Kroatien, och mycket turister...

• robert123

Hej!

Måste Starkt rekommendera staden Trogir i Kroatien. Den är 25 km från staden split och 5 km från flygplatsen. Jag har varit i hela Kroatien princip och föll extra mycket för trogir där jag spenderat de senaste 2 åren. De är en barnvänlig stad och nära till split och massa andra ställen ifall man vill på utflykter. Ska tipsa om en lägenhet jag brukar hyra. de är stor och barnvänlig och nära till strand, mat, stan  och är riktigt billig jämfört med de i området. De som hyr ut pratar svenska så brukar inte bli några problem.

http://www.blocket.se/stockholm/Split_Trogir_Ciovo_Kroatien_50564132.htm?ca=11&w=1

• robert123

Hej!
    Måste Starkt rekommendera staden Trogir i Kroatien. Den är 25 km från staden split och 5 km från flygplatsen. Jag har varit i hela Kroatien princip och föll extra mycket för trogir där jag spenderat de senaste 2 åren. De är en barnvänlig stad och nära till split och massa andra ställen ifall man vill på utflykter. Ska tipsa om en lägenhet jag brukar hyra. de är stor och barnvänlig och nära till strand, mat, stan  och är riktigt billig jämfört med de i området. De som hyr ut pratar svenska så brukar inte bli några problem.
    http://www.blocket.se/stockholm/Split_Trogir_Ciovo_Kroatien_50564132.htm?ca=11&w=1

• Solrosens

Dubrovnik är helt underbar. Även staden Split gillade vi! Ni valde en bra resa! Det är helt fantastiskt fint där. Trevlig resa!

Svar på tråden Resa till Kroatien