• Hemlighet

"kiss" trosor

Skall ta tag i att få dottern blöjfri nu innan lillebror kommer. Hon säger till ibland att hon vill gå och kissa.
    Men oftast så är ju blöjan blöt redan.
    Har sett att  libero har potty training pant som är som blöjor men känns våta.
    Det är ju bra, om dottern hade vägt 12 kg eller mer=S
    Fick höra av en kompis att det finns trosor med något skydd i som samlar upp kisset, bajset men är inte som en blöja.
    Någon som vet var man kan få tag på sådana???

• Svar på tråden "kiss" trosor
  • Hemlighet
    Flickan och kråkan skrev 2012-01-29 11:06:50 följande:

Använda vanliga trosor?

Men grejen är att vi har testat det och hon kissar på sig. Skulle vilja testa något som känns som trosor men som kan ta lite kiss.
  • JeanneDArc

Finns tygblöjor att köpa. Blir blöta men tål en hel del.

• Flickan och kråkan

Jo jag förstod det. Om hon tycker att det är ok att sitta på pottan/toaletten, inte småskvätter, men inte riktigt känner ännu när det är dags så är mitt tips ändå att ha vanliga trosor på henne och så gå och kissa regelbundet med henne. Så gjorde vi med vår yngsta. Satte på honom kalsonger och så kissade vi cirka en gång i timmen (inte längre tid emellan). Hände några olyckor men efter en vecka började han säga till själv....innan .

• Mellanmjölkens land

Vi har inte hunnit så långt ännu så jag vet inte om det funkar men varje gång hon visar att det är dags sätter vi henne på toan. I början visade hon att "nu är min blöja blöt, byt den" men efter ett par veckor gick det över till att bli "nu blir min blöja snart blöt".  Vi byter blöjan långt innan den är full så att hon inte ska vänja sig vid att det är lite småfuktigt i blöjan.

Vi har hållit på i nån månad och hon är långt ifrån torr men det går säkert fortare om man har ett större barn som kan säga till lite ordentligare.

Misstänker annars att det är nått sånt här du vill ha www.pottytrainingconcepts.com/Potty-Training-Pants.html

• Ragnar

Min dotter har inte bajsat i blöja sedan i sommras, men det här med att kissa hinner hon inte riktigt med. Det gör ingen skilnad om hon har blöja (har bara tygblöjor) eller trosor. Det som hjälper henne är att vara bar om rumpan och det går ju bra hemma. Så dessa dagarna tränar vi bara hemma och går vi ut får hon blöja. På dagis de tagit henne med i de äldre barnens kissschema där de går på toaletten regelbundet och det verkar också fungera bra. Har kommit hem med torra blöjor flera dagar i veckan nu i januari.
    Vi har två så kallade träningsbyxor som är som trosor men håller lite kiss. Men för henne är det det samma som att ha blöjan så det har inte gjort någon skilnad alls.

• sagofröken

Träningsbyxor eller "training pants" har t ex imse vimse eller så finns det bright bots (dem använder vi). Det blir blött i byxorna och blöta fläckar om barnet sitter på något/någon, men inga pölar.

• fågelungarna

Vanliga trosor föreslår jag med. Det blir tydligt vad som händer för både barnet och dig, varför du direkt kan ge feedback om att det där borde ha kommit på toa i stället...

• Hemlighet

Fågelungarna: vi har redan testat vanliga trosor och det fungerar inte. Jag klarar inte av det! Att hela tiden vara nojig över vart hon sitter eller står. Vill inte att hon kissar i våran soffa eller på mattorna. Jag är sådan och har försökt att ändra mig! Så för allas skull så vill jag testa något substitut till blöja och vanliga trosor.

Svar på tråden "kiss" trosor