• avil

turkiet,näsa strand o barnvänligt o nära shopping mm HJÄLP! Kemer??

VILL,vill vill,till turkiet med min familj.(har varit där en gång tidigare med ett gäng kompisar...)
    VILL INTE ha lång transfer för barnens skull,o till alanya är det ju 2 timmar-för länge.
    Tips om ett närmare ställe,samt nära centrum/shopping,nära strand, billigt hotell,med fin standard osv.
    Ett perfekt ställe helt enkelt!!!
    Hjälp.
    Dessutom far vi från luleå,så alla resmål finns inte ens härifrån alltså....
    Kemer finns ju-är det bra där???      

• Svar på tråden turkiet,näsa strand o barnvänligt o nära shopping mm HJÄLP! Kemer??
  • Majsan70

Kemer är jättefint! Min man o vår dotter var där hösten 2010. Vissa delar ser dock ut som en soptipp sa han men inte så det störde...eller inte där de var i vart fall.
    Crystal de lux spa o resort hette hotellet de var på. Finns en del shopping där men de stora turerna gick till Antalya.
    Inte så billigt hotell kanske beroende på när man åker men fantastiskt bra.

• avil

oki,hur var stranden då??hittat ett hotell med fritidsresor-TROR det hette melissa garden? om jag minns rätt..800 till både shopping o strand....kändes lite för långt till havet men...

• Majsan70
    avil skrev 2012-01-29 12:14:51 följande:
    oki,hur var stranden då??hittat ett hotell med fritidsresor-TROR det hette melissa garden? om jag minns rätt..800 till både shopping o strand....kändes lite för långt till havet men...
    Stranden var väl ok..stenig, men de badade i poolen då havet inte är av intresse att bada i. De var mycket nöjda med sin resa till Kemer o vi skall väl försöka åka tillbaka till det hotellet vid tillfälle hela familjen.
  • mia maria

Jag har iofs inte varit i kemer sen jag var liten, men jag skulle gärna vilja åka tillbaka!

Stranden i Kemer är ju klapperstensstrand - tror dock att det finns sandstrand också, men är inte säker!?

Melissa Garden är säkert ett helt okej medelklasshotell, jag har själv spanat på det flera ggr o det verkar klart godkänt!

Annars har ni ju Side eller Bodrum, beroende på var ni kan flyga från eran ort förstås, men Side borde ju funka??

• avil

miamaria-tackar,ju side går.Inte bodrum....(tror jag!)

• avil

ville så mycket att den nya flygplatsen,nära alanya skulle komma ibruk för charter från luleå-den är väl på gång,men inte härifrån än.......om alls.

Svar på tråden turkiet,näsa strand o barnvänligt o nära shopping mm HJÄLP! Kemer??