• Zelmilainen

Vart köpa klösträd?

Vart kan ja hitta fina, bra och endå ganska billiga klösträd till katten? Gärna såna som går från golv till tak. 
    Kollar tradera ibland (ebay ingen ide me tanke på frakten då). Den förra ja köpte d ja hade katt sist köpte jag i djuraffär för ca 1800, men tycker att det borde finnas till mindre pris än så... på tradera kostar de ju så mkt mindre tex (även me frakt inkluderad). Ska kolla blocket med, men om nån vet nån bra sida på internet så tipsa gärna  

nehepp...
  • Svar på tråden Vart köpa klösträd?
  • meldeah

Tror Bromma Zoo har ett sådant prisvärt, för typ 1500;- (om inte mindre), var ett tag sen jag kollade men vet att jag fastnade för ett. Som aldrig blev köpt. Vi köpte ett sånt med tre våningar istället och av tre katter så är det bara en som rör vid det... Haha

• Saandrisen

Jag köpte min för 500 på blocket... kolla där Glad

• ELHU

Köpte i veckan på tradera! 655+frakt 299:- till dörren. Hoppas den kommer imorrn :)

• Zelmilainen

tradera har ja som sagt koll på, men de har inga från golc t tak ute nu (lr iaf inte häromdagen). blocket ska ja kolla, men sist fanns inga där.

meldeah: jag behöver ha butik på nätet då ja bor alldeles för långt ifrån den butiken du skrev om.

men tack för tipsen. köpte en lite kläspinne för att se om katten skulle använda den och det gör hon, så jag vill ha ett klösträd t henne när ja flyttar snart  

nehepp...
  • Zelmilainen

såg nu att det kommit in sånt från golv till tak på tradera igen så d kommer nog lite då och då

nehepp...
  • Tutilure

Gör ett eget?

Skala och kvista av ett mindre träd och sätt på heltäckningsmatta och bygg på avsatser. Klart!

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Zelmilainen

tack för alla tips

rackdoll: vilken beställde du från den sidan? 

nehepp...
  • Annie Sc

Åhh jag har ett jättebra tips!! Vi köpte ett på tyska ebay, från golv till tak med många små krypin. Trodde det skulle bli dyrt, men betalade bara 850 kr inkl frakt. Stabilt o bra! Jag kan inte tyska, men det räckte med Google translate. När man vann auktionen sen, så fick man välja färg. Jag kan leta upp vilken säljare det var, återkommer!!!

• nemo1

Mitt träd (1.82cm) är också från tyska ebay, kostade 540:-inkl. frakt till dörren

• rockdoll
    Zelmilainen skrev 2012-01-30 19:54:16 följande:
    tack för alla tips

rackdoll: vilken beställde du från den sidan? 
    Jag har beställt ett som inte är takhögt, men nära på. U203 beställde jag! :)
  • Annie Sc

Sök på Kratzbaum på ebay.de. Det finns flera säljare som verkar bra. Tror jag köpte av Sofort-Kaufen.
    Lätt att betala oxå, gjorde nog det genom paypal.

• Zelmilainen

tack så jättemycket för hjälpen allihopa, har fått många bra tips

nehepp...
  • Tainted

vart bor du? om du är i gbg-området finns en butik i kranskommunen som jag köpte ifrån.. dom hade en katalog man kunde kolla i och så beställde dom den jag ville ha, dom tog inte mkt mer än deras egna inköpspris var.. och just för mig så var leveransen försenad från bolaget till djurbutiken så dom körde hem den till mig helt gratis o hjälpte till att bära uppför trappan osv utan extra kostnad, tyckte det va utmärkt service spec eftersom jag då hade liten bebis hemma och hade fått kejsarsnitt nån vecka innan.. plus att jag inget körkort har :)

• Zelmilainen

tainted: tyvärr bor jag i norrköping/östergötland... :-/

nehepp...
  • MjauMjauMjau

zooplus.com

Billigt och bra. 800kr köpte vi vårat enormt stora klösträd för.

• MjauMjauMjau

zooplus.com

• MjauMjauMjau

zooplus.com

Svar på tråden Vart köpa klösträd?