• Gul13

Utflyktsmål i Dalarna tillsammans med 7.5 åring?

Som rubriken lyder. Sommaren närmar sig. Jag skulle vilja förnya mitt tänk på utflyktsmål.
    Vi har varit till Furuvik, Eskilstuna, Kålmorden, Falugruva, Leksands Sommarland ...
    Hjälp mig med lite nya idéer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-30 11:37
    Vi har varit till Leklandet i Falun oxå förresten. Det behöver ju inte nödvändigtvis vara i Dalarna. Men det ska vara över dagen eller max 1 övernattning.

• Svar på tråden Utflyktsmål i Dalarna tillsammans med 7.5 åring?
  • Gul13

Tack för tipset. Där var vi förra sommaren kom jag på.

• Marilyn

Rekommenderar gårdsmejeriet Stora Lunån mellan Falun o Hedemora. Djur som går fritt, man kan hyra roddbåt och äta mycket gott!

• Kodia

Njupeskärsfallet är fint! Det finns utställningar i Naturum, fina gångvägar osv. Ligger i Fulufjällets nationalpark.

• 010306
    Kodia skrev 2012-01-30 22:42:45 följande:
    Njupeskärsfallet är fint! Det finns utställningar i Naturum, fina gångvägar osv. Ligger i Fulufjällets nationalpark.
    Håller med. Dit var vi förra sommaren Glad
  • Gul13

Tack för alla tips. Njupeskär, Tomteland och Säterdalen har vi varit till.
    Strutsfarmen och Gårdsmejeriet lägger vi definitivt till tipslistan.
    Strutsarna vill jag själv gärna se Sen har vi sagt att vi ska åka och titta på trav på Romme en gång.
    Vi bor själv på bondgård med får, hästar, katter och höns så därför har vi lite svårt att vara borta flera nätter.

• fröken skywalker

Sälen på sommaren är fint. Trollstigen vid Hundfjället och Experium vid Lindvallen.

• Hans sjö

Kolla utflyktsmålen på Rossgårdens hemsida. Där finns alla vidare tips som grottan Morfars Ort och vandra runt Konnsjön. Barnvänligt
    www.rossgarden.se

Svar på tråden Utflyktsmål i Dalarna tillsammans med 7.5 åring?