• Anonym

Oskuld? Gay? Bara ointresserad?

Hej!

Min kille och jag har inte något fungerande sexliv. Vi har extremt sällan sex och när vi har det, är det endast i några minuter.

Det brukar gå till så här: vi kelar och jag vill ha sex. Jag sätter mig över honom (positionen jag gillar minst eftersom jag känner mig exponerad och inte riktigt vet hur jag ska göra). Han ligger på rygg, gärna med armarna under huvudet. Jag försöker göra mitt bästa, men han säger inte ett knyst. Han kan ibland sätta handen på min höft. Jag tröttnar på att ha sex med en orörlig fisk, hoppar av och lägger mig bredvid honom. Han säger fortfarande inte ett knyst. Jag börjar prata om annat och sen går vi väl upp.

Jag hade önskat att han tog i mig och var mer aktiv. Det är ok att jag får börja överst om han visade att han gillade och sen bytte av mig. Det känns dessutom som att han inte alls vill, att han inte tänder på mig, att han plågas igenom dessa minuter. 

Han kommer givetvis inte, inte jag heller. Han kommer å andra sidan inte heller om vi har sex i ett mer normalt tempo till exempel bakifrån. 

Jag börjar tro att han eventuellt var oskuld eller åtminstone väldigt oerfaren när vi träffades och att han inte alls vet vad han ska göra. På direkt fråga om vad han tycker om får jag svaret "jag vet inte". Det går inte att prata med honom i och med att han bara är tyst och inte svarar. 

Min andra teori är att han bara inte tänder på mig. Jag är visserligen normalviktig men att träna lite skulle inte skada. Han kanske är porrskadad, för som en porrstjärna ser jag inte ut. Eller så är han gay. Han tycker inte om kladd heller och jag känner mig lite äcklig som blir blöt och därför stöter bort honom. 

Vad sjutton ska jag ta mig till?

- hur närmar jag mig honom?

- exakt vad ska jag göra för att få till lite aktivitet från hans sida, prata fungerar inte.

- jag är lite initiativlös, jag göra det jag kan, som jag beskrev ovan, jag inser att jag inte heller är en stjärna i sängen. jag blir hämmad av hans passivitet. har du tips på initiativ jag kan ta som inte skrämmer honom?

Hjälp!

• Svar på tråden Oskuld? Gay? Bara ointresserad?
  • sexologen

Hej!

Jag   har svårt att ge dig råd på hur du ska göra då du inte själv äger problemet utan det är ju något som uppstår i mötet med din partner. Du har frågat honom vad han tycker om och han svarar att han inte vet, du har tagit initiativ och där visar han heller ingen respons. Du ska inte ta det som att du gör fel eller ser fel ut. 

Anser din partner att det är ett problem för honom eller är det för honom ett problem i det sexuella mötet med dig? Onanerar han? Vad tänder han på? Vad vill han att ni ska göra i ert sexuella möte? Fr han orgasm på egen hand? Upplever han det som skönt?

Når du orgasm på egen hand? Vad tycker du om? Hur vill du att ert sexuella möte ska se ut?    

Jag skulle råda din partenr och dig att söka psykolog/sexolog för att prata om ert gemensamma sexliv och framförallt hur ni kan närma er varandra på ett mer tillfredsställande sätt för er båda.    

Lycka till!

Hälsningar
    Sara Dahlin          

Svar på tråden Oskuld? Gay? Bara ointresserad?