• Modin

Hur få han blöjfri?

Jag har en son som blir 4 år snart.. Hur får jag han till att släppa blöjan? Min dotter släppte sin redan vid 2 år och den andra sonen vid 3½ men min andra son vill inte.. Han säger till ibland att han vill kissa å då får han ju såklart göra det.. Men tar jag av blöjan så säger han inte till. 

Någon som har något tips? 

• Svar på tråden Hur få han blöjfri?
  • viseversa

Ja du får helt enkelt stå ut med nerkissade kläder ett tag. Ta bort blöjan och ta honom på toa med jämna mellanrum samt berömm honom när han kissar/bajsar på "rätt" ställe. Ta med en massa ombyteskläder om ni går någonstans. 

• Edalia

håller med viseversa , ha honom avklädd hemma och ta han till toan ofta. Våran 2½ åring har varit blöjfri i 5 månader och vi sa bara att blöjorna var slut.

• Modin

tyvärr kan jag inte säga att blöjorna är slut då hans lillasyster och lillebror använder blöja :P

• viseversa
    Modin skrev 2012-02-01 08:33:54 följande:
    tyvärr kan jag inte säga att blöjorna är slut då hans lillasyster och lillebror använder blöja :P
    Du får väl säga att blöjorna i HANS storlek är slut.
  • gullan83

min son slutade med blöja nu i höstas oh visst blev det några kissolyckor men till slut fatta han att blir det blött så är det nog bäst och säga till eller man tar barnet regelbundet på toaletten för att det inte skall bli olyckor. gör inte det till en sån stor grej att de blir olyckor heller då kan det bli fel med. första dagen på dagis var det 3 olyckor inom loppet av 1 vecka hade han kommit på själv att ja kan ju gå själv på toan sen sprang han titt som tätt själv och kissade på dagis och till slut sa han även till här hemma när han behövde kissa

• Modin
    viseversa skrev 2012-02-01 08:39:47 följande:
    Du får väl säga att blöjorna i HANS storlek är slut.
    Hehe lillsyrran har samma ;) Han är smart vettu.. Han ser sånt direkt.. Men jag får försöka.. :) Tack för alla tips.. 
Svar på tråden Hur få han blöjfri?