• tulip79

Resa med eller utan vagn (4 mån bebis)

Vi har bokat in en resa till Belgien om en månad. Sonen är då lite mer än 4 månader. Vi ska bo och sightseeinga främst i Bryssel. Är det ett måste att ta med barnvagnen (sonen väger redan 6,3 kg) eller är det bara jobbigt att släpa med den? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Resa med eller utan vagn (4 mån bebis)
  • 111110

Jag skulle nog ha tagit med vagn, kan nog underlätta lite..

• tulip79

Det lutar åt att vi tar med den, antar att axlarna går av om vi ska gå med honom i bärsele hela tiden...

• Annelie 76

Satsa på bärsjal (eller ergonomisk bärsele typ Manduca) om du vill bära. Mycket bättre avlastning än bärsele. Med bärsjal orkar man bära i timmar utan att axlarna gör ont.

• tulip79
    Annelie 76 skrev 2012-01-31 14:48:29 följande:

Satsa på bärsjal (eller ergonomisk bärsele typ Manduca) om du vill bära. Mycket bättre avlastning än bärsele. Med bärsjal orkar man bära i timmar utan att axlarna gör ont.

Vi har en ergonomisk babybjörn som är kanon. Men han är som sagt lite väl tung om man bär honom längre tid.
  • dealinda

jag skulle absolut ta med vagnen, men även bärselet!!

• resemamman
    tulip79 skrev 2012-01-31 14:54:58 följande:
    Vi har en ergonomisk babybjörn som är kanon. Men han är som sagt lite väl tung om man bär honom längre tid.
    Fast den är inte kanon om det är jobbigt att bära en bebis som bara väger 6 kg... även om det är en längre tid! En BRA bärsele, som är ergonomisk både för bebis och bärare, kan man bära mycket länge i om man är normalstark. 

För att svara på frågan så skulle jag nog ta med vagn OCH en bra sele. Vagn är t ex praktiskt när man är på restaurang på kvällen och bebis vill sova.  
  • Dixie

jag hade tagit med både bärsele + vagn - vagnen är ju även bra att transportera saker! men på flygplatsen mm är det kanon med sele/sjal!

• UnderbaraMix

Jag har en BB Miracle som är den mest ergonomiska selen från Baby Björn. Det fungerade tills min som närmade sig 6-7kg och inte längre satt i grodposition. Jag köpte nyligen en ergo baby och vilken skillnad! Kan väl tänka mig att bära sonen i många år framöver och dessutom sälja buggan snart. Angående att sova så går det utmärkt i bärselen men om man ska ut och äta middag är såklart en vagn som sovplats att föredra.

Mamma till en liten kille född augusti-11. Flyttar till årsskiftet till Edinburgh, Skottland. underbaramix.wordpress.com
Svar på tråden Resa med eller utan vagn (4 mån bebis)