• Japan87

Ni med pco, ser era cykler ut ungefär såhär ?

Hej !

Sitter och funderar lite på hur ni andra med PCO har det med era mens-cykler o sådär.
    Hur långa de är, hur många per år?

Jag har sedan 2008 skrivit upp alla mina mensturationer.

2008 = 5st
    2009 = 9st
    2010 = 7st

2011 =
    1 Januari (på dag 43)
    18 Mars (på dag 77)
    2 Maj (på dag 45)
    7 juni (på dag 36)
    25 augusti (på dag 79)
    26 september (på dag 33) Började med Gi-metoden i september! Har idag (31/1) gått ner 11,5 kg.
    11 November (på dag 47)
    23 december (på dag 43)

Och nu 2012 då .... Mensen kom 30 Januarii , på dag 39.

Det jag undrar är om ni andra har ungefär samma, eller om mina cykler är på toook för oregelbundna och långa. Jag tror dock, som det ser ut, att mina cykler blivit lite kortare efter viktnedgången, vilket vore ett plus.
    Och jag hoppas det fortsätter så.

Ni får gärna skriva om hur ni har det !

/Från en orolig tös

• Svar på tråden Ni med pco, ser era cykler ut ungefär såhär ?
  • Matilda03

Det är väl vanligt vad jag hört att viktnedgång hjälper till för att ge mer regelbundna cykler. Mina har sett ut såhär sen jag slutade äta p-piller i april förra året:

41
    106 
    42
    58
    39

• Japan87
    Matilda03 skrev 2012-01-31 16:41:46 följande:
    Det är väl vanligt vad jag hört att viktnedgång hjälper till för att ge mer regelbundna cykler. Mina har sett ut såhär sen jag slutade äta p-piller i april förra året:

41
    106 
    42
    58
    39

Hej ! tack för svaret! Kul att någon svarade =P

Ja, jag har också hört det, och jag hoppas verkligen det håller i sig !

Ok, du har rätt så oregelbundna du också ser jag !
  • Japan87

Undra hur många gånger man egentligen fått en egen ÄL ... hmm, om man nu fått någon alls.

Men jag får för mig att mellan de månaderna då cyklerna vart kortast, att det kanske då uppstått en ÄL ...
    tänker jag helt tokigt ?

• Matilda03
    Japan87 skrev 2012-01-31 16:49:11 följande:
    Undra hur många gånger man egentligen fått en egen ÄL ... hmm, om man nu fått någon alls.

Men jag får för mig att mellan de månaderna då cyklerna vart kortast, att det kanske då uppstått en ÄL ...
    tänker jag helt tokigt ?

Jag vet inte om cykellängden påverkar om man får äl, jag vet tack vare blodprov att jag fick äl i den längsta cykeln där. Sen har jag tempat under hösten vilket ju är lite trixigt o avläsa men jag tror jag haft äl de flesta gånger.
Svar på tråden Ni med pco, ser era cykler ut ungefär såhär ?