• ziingo

charter 2 veckor m barn, all inclusive. vart?

Vi har tänkt att åka på en charterresa i sommar med tre barn 7-0 år. En all inclusive har vi tänkt. Vill ha ett hotell som är gjort för barnfamiljer, liknande de utbud som fritidsresor och ving kan erbjuda. Men det är ju en djungel.

Vilket vi välja? Vi funderar på antingen spanien (mallorca, kanarieöarna) eller grekland.

Önskar tips på bra hotell. Även andra tips på vad vi ska tänka på m.m.

• Svar på tråden charter 2 veckor m barn, all inclusive. vart?
  • ZacksMamma01

Vi har varit på Sunwing resort Alcudia, Mallorca med ving och Callisto på Cypern med fritidsresor.
    Båda har varit kanonbra men Alcudia hade mycket bättre strand.

• Pappa G

Rekommenderar också Mallorca, och Alcudia.
    Kort flygväg och barnvänligt.

• HSB

Jag rekommenderar starkt Turkiet! Kanon ställe med massa all inclusive hotell. Barnvänligt. Jag ska själv åka i april med min sambo och två barn. 

• GladaFrun

Turkiet är toppen med barn, vi bodde förra året på Ving Green Garden Alanya, rekommenderas varmt

• Marstösen

Blue Village Atlantica Aegean Park på Rhodos!! Bättre kan man inte ha det Två veckor dit i sommar är bokat med en 4-åring och 1-åring

• Anne69

Vi har varit på två Blue Village - på Kreta och på Cypern. Båda var jättebra. Men för oss har en vecka räckt bra, det blir lite väl mkt skyddad verkstad Men en vecka är det perfekt avkoppling. Ena gången var barnen 2 o 4, andra gången 3 o 5 år gamla.

• mamau

Vi har precis bokat en resa i augusti till Teneriffa med Ving, Compostela Beach. Billigt och barnvänligt, valde all inclusive, då vi kommer att vara ganska mycket på hotellet eftersom yngsta barnet bara är 8 mån då.

Valde Kanarieöarna framför medelhavet pga att det är lite svalare där än i Medelhavet. 

• Anders 990

Vilken period vill ni åka? 2010/10 var vi på cran canaria tres vidaz 2v med vpra barn 4 och 5år gamla. Vi var helnöjda med fritidsresors bamseklubb och alla uppträdanden på kvällarna. Vi tog inte all inclusive och var nöjda med det valet. Nästa vinter planerar vi 2v i Mexico. Även då med fritidsresor och bamseklubb.

• avil

rekomenderar  alcudia,o hotell viva bahia......deras mat o dryck o pool var FANTASTISK!!!!!

• Kiira
    HSB skrev 2012-02-02 15:38:38 följande:
    Jag rekommenderar starkt Turkiet! Kanon ställe med massa all inclusive hotell. Barnvänligt. Jag ska själv åka i april med min sambo och två barn. 
    vilket ställe far ni till? sitter o letar ställe för mig o familjen =) mina barn är vid resa 10månader 2½ år och 4 år..
Svar på tråden charter 2 veckor m barn, all inclusive. vart?