• Lotten73

lider barn av att vara hemma med arbetslös mamma?

Hej. Jag är arbetslös och ibland känner jag för att ha barnen hemma från dagis bara så där. Gör jag fel.? Snart kommer dom ju gå i skolsn och då kan man ju inte bara vara hemma. Har ni andra arbetslösa era barn hemma ibland ellet går dom på dagis alla dar i veckan?

• Svar på tråden lider barn av att vara hemma med arbetslös mamma?
  • Loriyana

Barnen lider nog inte! Varför skulle de lida av att spendera dagen med sin förälder? Däremot är det kanske lite irriterande för förskolan om de planerar att ha ett visst antal barn och så har du dina hemma lite hux flux.

• SilverEmma

Mina går tre dagar i veckan, totalt 15 timmar. Skulle inte ha dem hemma dessa dagar då jag verkligen njuter av min ensamtid. Ungarna trivs på dagis så ingen hade ju vunnit på att de inte är där de få timmarna.

• Lotten73

klart jag inte bara ringer säger nu är vi hemma på morgonen utan jag kan säga dagen innan att imorrn tex blir vi hemma myser lite.
    ska man inte ta vara på tiden med sina barn så mkt man bara kan medans dom är små?
    När jag sedan får jobb kommer jag ju knappt se dessa små liv och tänk er sedan när dom inte vill ha mamma med osv.
    Min maken jobbar mkt så han kommer ångra sedan att han inte vara hemma mera och fick ta del av barnen.

• pojkens

klart dem nte lider. det beror väl lite på hur gamla dina barn är också, om de väldigt gärna vill vara med på aktiviteter emd dagiskompisarna. men du kan ju se till att de får vara med på de roligaste sakerna på dagis och leka hemma med dem när de "bara" gör vanlig lek pådagis. 
    tror inga barn lider av att deras föräldrar vill vara med dem :) 

• SilverEmma
    Lotten73 skrev 2012-02-02 12:14:54 följande:
    klart jag inte bara ringer säger nu är vi hemma på morgonen utan jag kan säga dagen innan att imorrn tex blir vi hemma myser lite.
    ska man inte ta vara på tiden med sina barn så mkt man bara kan medans dom är små?
    När jag sedan får jobb kommer jag ju knappt se dessa små liv och tänk er sedan när dom inte vill ha mamma med osv.
    Min maken jobbar mkt så han kommer ångra sedan att han inte vara hemma mera och fick ta del av barnen.

Jag kan säga till 100% att jag INTE kommer att ångra att jag inte var hemma mer. Jag började jobb heltid när minsta var 3½ vecka och njööööt av att komma hemifrån. 

Om du vill ha dina barn hemma då och då så ha det, det bestämmer du själv. Jag älskar mina 15 h varje vecka då jag slipper tänka på dem och göra sånt som JAG vill utan ungar som hänger på mig. 

Man får göra precis som man vill! Bra va?    
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • skogsvitter

Självklart lider de inte av att vara hemma med sin egen förälder! Det är väl det mest ultimata?? Skulle inte tveka en sekund på att göra samma som dig, de jag vet som är arbetslös har sina barn hemma titt som tätt eftersom de anser att det är det bästa för barnen. Men platsen behöver de ju så de kan ju inte vara hemma helt. Vi har valt att lägga upp en familjesituation där barnen kan vara hemma på heltid, inte en chans att jag skulle lämna dem på dagis om det inte var absolut nödvändigt!

• Stjärnfall76
    Loriyana skrev 2012-02-02 07:19:37 följande:
    Barnen lider nog inte! Varför skulle de lida av att spendera dagen med sin förälder? Däremot är det kanske lite irriterande för förskolan om de planerar att ha ett visst antal barn och så har du dina hemma lite hux flux.
    Å andra sidan är de nog bara glada om de har ett barn mindre, barngrupperna är ju för stora som det är
Svar på tråden lider barn av att vara hemma med arbetslös mamma?