Anonym (Arg) skrev 2012-02-02 11:44:58 följande:
Min pojkvän tycker inte att det är tillräckligt skönt att ha sex vanligt så nu har vi aldrig mer det.
Han har köpt sexleksaker för män som han valde skulle vara extra "tighta", och han säger att jag kan sluta ta mina p-piller för han känner inte lust att ha sex sådär mer.
Däremot vill han ha sina sexleksaker för män men jag duger inte mer.Är det vanligt att killar inte vill ha sex i vaginan men endast vill ha i rumpan?
Han har aldrig sagt rakt ut att han inte tycker jag är trång mer,men jag ser det på honom att han menar det.
När jag frågar varför han inte vill ha vanligt mer säger han att han inte vill säga/vill inte prata om det.
Vad ska jag ta mig till? Jag vill inte ha sex i rumpan, det är det obehagligaste som finns. Borde vi ha ett sexfritt förhållande?
TS, jag håller med om vad de flesta andra här i tråden skriver. Din kille låter för det första väldigt tölpaktig i det sätt han bemöter dig på. Du måste sätta gränser och säga ifrån när någon försöker klampa rakt över dig!
Varför han har fått dessa idéer kan man inte veta, men ett är säkert och det är att det är inget som helst fel på dig och jag kan lova att du är helt utan skuld i den här situationen!
Kanske är din kille gay, som någon var inne på. Det är ett lustigt sätt han har att handskas med det isåfall, men konstigare lär ha funnits.
Men troligt är nog att din kille har något slags mentalt hinder för att kunna uppskatta "normalt" sex, vare sig han nu är gay eller inte.
Ett vanligt fenomen bland framförallt yngre killar i dessa dagar är "porrskador". Vissa killar som ägnat enormt mycket tid åt att runka till internetporr kan efterhand utveckla ett slags blasérat missbrukarförhållande till porren. I början kanske de blev jättetända bara av att se ett par nakna bröst på bild, men efterhand krävs det "värre" och värre grejor för att de överhuvudtaget ska få någon sexuell stimulans alls. De jagar från klipp till klipp och hittar till slut ingenting alls som kan göra dem tända längre. Ofta får de hela sin bild av sex såpass skadad genom porrmissbruket att inte ens riktigt sex i verkliga livet med en älskad partner kan få igång dem längre. De kan uppleva att de har nedsatt känsel i sin penis och till och med bli helt impotenta, eller bara få sexuell njutning genom att typ hänga upp och ned i en kristallkrona med ett äpple i röven och tio dvärgar som hoppar motsols i en ring runt dem. Nåja...inte exakt såklart

, men faktiskt kan de få väldigt speciella "behov" för att överhuvudtaget få upp den.
Om det är så att han har den typen av problematik är det bara att lägga ned alllt vad samlag heter och börja om från början med honom. Man måste återföra dem till en normal sexualitet igen, få dem att steg för steg hitta tillbaka till en normal attraktion och lust. De har varit vana att hela tiden stegra sina behov, hela tiden söka efter nåt nytt, sexigare, porrigare, häftigare...nu måste de trappa ned istället och lära sig att njuta av de små sakerna igen.
Börja med att införa samlagsförbud och sedan får ni steg för steg lära honom hitta den sanna njutningen och lusten igen. Låt honom känna och pilla, fråga honom hur det känns i varje moment, visa upp dig för honom, smek honom (på andra ställen än könet) och gör honom uppmärksam på exakt varenda liten förnimmelse.
Jag tycker oavsett hur det nu är med din kille att du ska avkräva honom en bättre kommunikation. Han kan inte bara komma med olika besked till dig om saker han bestämt bakom din rygg ("nu kan du sluta med p-piller för jag vill inte ha sånt sex mer") eller kräva att nu ska ni bara ha analsex helt plötsligt. När man är vuxen och har ett sexliv med en partner kan inte bara den ena bestämma hur det gemensamma sexlivet ska se ut. Här måste du bli mer bestämd och sätta gränser, som sagt. Sedan tycker jag som sagt att du ska undersöka lite närmare vad bakgrunden till din killes märkliga idéer kan vara. Skulle det vara så att min lilla teori om porrskada verkar kunna stämma in, så är det avgörande att han själv också inser att han har problem och är intresserad av att jobba med det.
I annat fall tycker jag du ska lämna honom och se dig om efter en mognare kille som vill ha ett samspel istället för att bara köra sitt eget race och förvänta sig att du ska hänga med.