Backad 16-17 dagar på ultraljudet från SM??!!
Hörrni nu behöver jag er!!
Jag väntar vårt andra barn, och med dottern så flyttades jag 5 dagar tillbaka om man jämförde senaste mens och sedan med deras mätning.. det var ju okej, förstår man ju att själva befruktningen kan diffa några dagar...
Denna gången så hade jag helt regelbunden mens, hade koll på ägglossningen igen, osv.. precis samma...
Jag blev backad TIO !! dagar på det tidiga ultraljudet jag fick... (fick ett pga att jag var iväg på långresa 2 månader och de trodde jag skulle missa intervallet för RUL..)
Nu idag var jag på RUL och skulle då vara 19+4 enligt läkarens beräkning på mitt tidiga ultraljud, datumet jag fått då var typ 23/6 som BF..
Men så idag när barnmorskan var färdig med RUL-undersökningen så säger hon 1/7 till mig !!!!
Jag blir heeeeeeeeeeeeeeeelt ställd....
Framför allt för att jag får VERKLIGEN inte ihop det rent fysiologiskt.. vet inte om ni förstår, men med befruktning, senaste mens, när allt kan ha "Kommit till", osv....
De mäter ju kroppsdelarna, så det är ju inget facit, men ändå??!!
Sist födde jag 42+0 så visserligen behöver ju datumet inte stämma alls med verkligheten...
Men jag vill ändå kolla med er!!
Är det någon som blivit backad så mkt i datum som mig & har det känts som det stämt?
Har ni då gått efter det datumet/den veckan som ultraljudet sagt?
Hur har det stämt med förlossning?
osv..
Snälla berätta lite...
(Jag fick en ny tid om 2v, mest för att hon blev så paff att jag inte kunde få ihop det... ska se om jag går på det, eller om jag får bara ta detta nu och gå vidare... känns lite som man börjar på noll snart?? Ska min graviditet bli typ 48 veckor eller??! ja ni kanske förstår......)