Jojo K skrev 2012-05-05 08:15:59 följande:
Oj det låter som att det har varit riktigt illa för er! Skönt att det, iaf som det ser ut just nu för er, är på rätt väg.
Så tråkigt att det ska behöva bli så allvarligt med advokat och allt men man gör ju vad som krävs för sina barn.
Vi har också varit hos familjerätten eftersom M inte lyssnar på vad jag säger om vad Alva behöver. Dom har sagt precis det som jag har sagt hela tiden men nu tar han iaf tills sig det. Jag ser fram emot att få lite egentid och att kunna göra saker för mig själv utan att behöva styra allt efter mat och sovtider för lillan. Man behöver det!
Är det bostadsrätt eller hyresrätt du letar efter och har du någon du bor hos nu? Jag hade tur när jag hittade min lägenhet som vi bor i nu, vi hade bott hos min mamma i knappt en månad när jag köpte den här och det var så skönt för då visste jag att vi hade någonstans att ta vägen. Sen renoverade jag lägenheten medan vi fortfarande bodde hos min mamma så att vi slapp bo i röran, jätteskönt! Hoppas att du hittar nåt snart!
Jo, precis. Om allt vart bra hade vi ju knappast gått skiljda vägar... Jobbigt är det, men nu känns det skönt, att han insett att det är bäst så...
Jag bor fortfarande hos min mamma sedan seperationen, vilket jag gjort ett tag nu, det funkar ju egentligen bra, men det var ju 7 år sedan jag flyttade hemifrån, så det känns lite märkligt. Söker efter en hyresrätt, att få en bostadsrätt skulle i dagsläget vara omöjligt då jag egentligen är mitt i studier, håller på med dem nu under föräldraledigheten också. Hade ju min lägenhet i mitt namn, men den skulle han ha, och vi var tvugna att komma ifrån ganska akut, så tyvärr blev det jag som fick ge upp min nybyggda och fina lägenhet. En himla röra, men jag söker hårt, men så svårt i stockholm, särskilt som jag inte har möjlighet att köpa/låna. Ser fram emot den möjligheten om några år istället!