• Jojo K

Ensamma föräldrar söder om Stockholm

Hej!

Johanna heter jag och jag är nybliven ensamstående förälder till min dotter som är född i april 2011. Jag vill gärna få kontakt med andra ensamtående föräldrar för en fika/vänskap. Kan ju vara skönt att faktiskt prata med någon och utbyta tankar med någon som förstår en och som har en liknande situation.

Så, vem är du?    

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 22:20
    Eller varför inte bara prata här? Kan vara skönt att få ventilera lite ibland.

• Svar på tråden Ensamma föräldrar söder om Stockholm
  • Majlisen
    Jojo K skrev 2012-05-05 08:15:59 följande:
    Oj det låter som att det har varit riktigt illa för er! Skönt att det, iaf som det ser ut just nu för er, är på rätt väg.
    Så tråkigt att det ska behöva bli så allvarligt med advokat och allt men man gör ju vad som krävs för sina barn.

Vi har också varit hos familjerätten eftersom M inte lyssnar på vad jag säger om vad Alva behöver. Dom har sagt precis det som jag har sagt hela tiden men nu tar han iaf tills sig det. Jag ser fram emot att få lite egentid och att kunna göra saker för mig själv utan att behöva styra allt efter mat och sovtider för lillan. Man behöver det!

Är det bostadsrätt eller hyresrätt du letar efter och har du någon du bor hos nu? Jag hade tur när jag hittade min lägenhet som vi bor i nu, vi hade bott hos min mamma i knappt en månad när jag köpte den här och det var så skönt för då visste jag att vi hade någonstans att ta vägen. Sen renoverade jag lägenheten medan vi fortfarande bodde hos min mamma så att vi slapp bo i röran, jätteskönt! Hoppas att du hittar nåt snart!   
    Jo, precis. Om allt vart bra hade vi ju knappast gått skiljda vägar... Jobbigt är det, men nu känns det skönt, att han insett att det är bäst så...

Jag bor fortfarande hos min mamma sedan seperationen, vilket jag gjort ett tag nu, det funkar ju egentligen bra, men det var ju 7 år sedan jag flyttade hemifrån, så det känns lite märkligt. Söker efter en hyresrätt, att få en bostadsrätt skulle i dagsläget vara omöjligt då jag egentligen är mitt i studier, håller på med dem nu under föräldraledigheten också. Hade ju min lägenhet i mitt namn, men den skulle han ha, och vi var tvugna att komma ifrån ganska akut, så tyvärr blev det jag som fick ge upp min nybyggda och fina lägenhet. En himla röra, men jag söker hårt, men så svårt i stockholm, särskilt som jag inte har möjlighet att köpa/låna. Ser fram emot den möjligheten om några år istället! 
  • Jojo K
    Majlisen skrev 2012-05-05 21:22:29 följande:
    Jo, precis. Om allt vart bra hade vi ju knappast gått skiljda vägar... Jobbigt är det, men nu känns det skönt, att han insett att det är bäst så...

Jag bor fortfarande hos min mamma sedan seperationen, vilket jag gjort ett tag nu, det funkar ju egentligen bra, men det var ju 7 år sedan jag flyttade hemifrån, så det känns lite märkligt. Söker efter en hyresrätt, att få en bostadsrätt skulle i dagsläget vara omöjligt då jag egentligen är mitt i studier, håller på med dem nu under föräldraledigheten också. Hade ju min lägenhet i mitt namn, men den skulle han ha, och vi var tvugna att komma ifrån ganska akut, så tyvärr blev det jag som fick ge upp min nybyggda och fina lägenhet. En himla röra, men jag söker hårt, men så svårt i stockholm, särskilt som jag inte har möjlighet att köpa/låna. Ser fram emot den möjligheten om några år istället! 

Jag förstår känslan av att bo hos sin mamma, det gjorde ju jag också, men det är tur att man har sån fin mamma som alltid ställer upp för en! Det funkade ju för oss också men det är ju inte riktigt det man vill.

Förstår att det var riktigt illa om du till och med gav upp lägenheten som var din! Att han inte drog eftersom du och lillan behöver någonstans att bo. Jag vet ju inte bakgrunden så jag vet ju inte hur det var för er när ni flyttade ut. Jag hoppas att ni hittar nåt snart iaf men som sagt det är inte lätt att hitta hyresrätt i Sthlm. Det finns ju inte så många hyresrätter kvar längre heller.

Min systers man ringde runt till olika hyresvärdar när dom behövde lägenhet och han ringde i stort sett varje dag när dom visste vart dom ville bo och till slut så fick han en bara så där för dom slapp ju allt arbete med att hitta hyresgäster då så det kan ju vara ett tips :)     
  • Glader76

Hej,

Heter Calle och är nybliven ensamstående med en dotter på 15, år som jag har varannan vecka. Skulle gärna träffas för fika/vänskap. Som du säger vore det skönt att prata och utbyta tankar med någon som är i samma situation. 

• lezza

Hej!
    Jag är ensamstående med mina 3 barn (10år, 2år och 10mån) jag blir 29 i november.. :) bor i hökarängen och tar dag för dag med mina 3 älsklingar å har nu insett att livet är såå mkt skönare å roligare utan nån man i de :p

• Bartje38

Jodå, det finns en till. Här har vi en dryg 40 årig  3 barns farsan som skulle gärna vilja träffa några andra.
    Är  nyligen blivit singel och hoppas att det kan finns fler som sitter i samma situation och vill träffas.
    Vem följer?

• mjukis74

Hej! Ytterligare en ensamstående mamma med en snart tvåårig liten kille. Bor dock inte söder om söder utan finns på Kungsholmen. Träffar också gärna andra i liknande sits för ibland kan det bli lite ensamt i detta tvåsamhetssamhälle. :)

♥Mammas lille prins kom 101007♥
  • Jojo K

Vad kul att ni hittat hit! Jag är fortfarande föräldraledig men börjar inskolning med min dotter den 20/8 så vad sägs om att dra ihop en träff innan dess? Alla som vill får självklart komma! Som en egen liten föräldragrupp ;) Kram på er och hoppas att ni njuter i sommarvädret :)

• Uma76
    Jojo K skrev 2012-02-02 22:02:17 följande:
    Hej! Johanna heter jag och jag är nybliven ensamstående förälder till min dotter som är född i april 2011. Jag vill gärna få kontakt med andra ensamtående föräldrar för en fika/vänskap. Kan ju vara skönt att faktiskt prata med någon och utbyta tankar med någon som förstår en och som har en liknande situation. Så, vem är du?     TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 22:20 Eller varför inte bara prata här? Kan vara skönt att få ventilera lite ibland.

Hej! Jag blev precis medlem här:) Jag är också ensamstående förälder med en 21 månaders liten kille. Bor i söder närförort och tycker att det skulle vara kul att träffa andra likasinnade. Längtar efter att träffa andra separerade i samma sits för att stärka o pusha varandra. Även jag har en problematisk relation till barnets strulige fader o en smärtsam separation bakom mig. Det skulle vara roligt att träffas tex för att gå till lekparken ihop eller kanske bara ta en fika:)
  • mjukis74

Jag ska iväg på bröllop i Göteborg i helgen men ses gärna också någon dag! Vad sägs om att styra upp en playdate i tex Rålis nästa helg?

♥Mammas lille prins kom 101007♥
  • Maddejo

Jag skulle gärna dyka upp på en playdate i rålis nästa helg. Är snart 24 med en dotter på 3½, har varit själv hela tiden.

• elizat

Vad mysigt med en playdate! Får man haka trots att dottern bara är 3 månader? :)

• Majlisen

Jag dyker gärna upp med min 10-månaders Kul att träffa lite nya människor och kanske nya bekantskaper till både liten och stor

• Majlisen
    elizat skrev 2012-08-17 04:12:53 följande:
    Vad mysigt med en playdate! Får man haka trots att dottern bara är 3 månader? :)

Men då blir nog dottern glad, hon älskar oftast mindre bebisar
  • Emsbli

Jag hoppar in här med :) Bor  Handen är 24 och min dotter är 4 :) Träffas gärna vi med :) Jag kan åka fast hon går på dagis också.  Skönt med lite ensam tid med :)

• Majlisen

Verkade som många försvann Vilka är kvar och vilka var sugna på playdate, förslag?

• Emsbli
    Majlisen skrev 2012-08-29 20:49:45 följande:
    Verkade som många försvann Vilka är kvar och vilka var sugna på playdate, förslag?
    Jag är på. :) Men kanske bara mindre barn :(
  • Majlisen
    Emsbli skrev 2012-08-29 21:13:51 följande:
    Jag är på. :) Men kanske bara mindre barn :(

Min är 11 månader! Men det finns väl ändå lite blandat? Man kan väl hitta på något som barn i olika åldrar tycker är mysigt?
  • Emsbli
    Majlisen skrev 2012-08-30 23:01:33 följande:

Min är 11 månader! Men det finns väl ändå lite blandat? Man kan väl hitta på något som barn i olika åldrar tycker är mysigt?
    Okej jo kan man göra.
  • Jojo K

Hej på er! Jag har haft det lite struligt här ett tag och så har min dotter börjat förskolan men jag är ff intresserad av att styra upp en träff och hoppas att det ff finns några som är intresserade. Det skulle vara så skönt att få prata med andra som har liknande situationer för här har snart bägaren runnit över! Visst kan man prata med sina vänner och dom lyssnar såklart men jag skulle vilja prata med någon som kan tänka sig in i mina känslor och ha förståelse på ett helt annat sätt. Jag hoppas verkligen att ni vill!

Svar på tråden Ensamma föräldrar söder om Stockholm