Hjälp! Mitt barns bonusmamma har sina egna barn LVU:ade..
Hjälp mig alla gulliga FL:are..
Mitt barn bor varannan vecka hos mig o pappa. Fungerar ganska bra, trots att jag o pappa inte är helt överrens. Barnet är understimulerat och sover dåligt hos pappa men jag försöker verkligen att inte lägga mig i, utan låter de ha sina rutiner..
Nu har pappan skaffat en ny sambo, som mitt barn gillar. Jag har tyckt detta va jättebra fram tills igår när jag fick reda på ryktesväg att hon har två barn som är familjehemsplacerade, och hon har endast umgänge med dem varannan helg.
Jag tvivlar inte på att detta är sant, men jag vet såklart inte anledning till placering o.s.v så jag vet ju inte heller om detta är något som påverkar mitt barn.
MEN jag vet att det inte alls känns okej att hon inte får träffa sina egna barn men hon tar hand om mitt varannan vecka. Det känns fruktansvärt olustigt. Detta är heller ingenting jag kan prata med mitt ex om.
Snälla hjälp mig, hur jag ska gå vidare.
Jga har tänkt att ringa familjerätten men förstår såklart att dom har sekretess och dessutom känns det dumt att ringa o säga att jag har "hört" detta, oavsett om jag tror¨på det eller inte.
Hur hade ni gjort i min situation?