Pergotime -läkare gör olika!?
Ja.. För att göra en lång historia kort så har vi försökt bli med barn rätt länge.
Fick iaf pergotime utskrivet och tog första kuren (enkel) i december. Tog bl.prov som visade att jag INTE hade haft någon ÄL. Skulle fortsätta likadant nästa kur, alltså enkel den också. Tyckte det verkade lite konstigt eftersom när man läser här verkar det som att många får dubbelkur när man inte lyckas få ÄL på enkel.
I vilket fall så tänkte jag att vi får ge det en chans till, men likadant nästa. Ingen ÄL, men enkelkur nästa också! Sen har jag ju läst här om att många gör VUL när de äter pergotime för att se hur kroppen reagerar och om någon ÄL är pågång, men det har det inte heller varit fråga om för min del
Som om det inte vore jobbigt nog som det är så känns det som att min gynläkare inte tar oss på allvar utan kör några kurer pergotime, som han ändå inte tror kommer fungera, för att sen skicka iväg oss på IVF så slipper han oss sen. Hur har det varit för er andra? Har ni fått göra VUL och har ni fått dubbelkur eller t.o.m. trippelkur när ni inte fått ÄL på enkel? Om ni INTE fått det, har läkaren haft någon förklarning på varför