• NajOo

Mamman tog nästan livet av sig! Vad händer med hennes dotter?

En nära vän till mig tog en stor överdos av mediciner och skar några snitt i armen för några dagar sen!
    Jag hittade henne hemma i sängen och ringde ambulansen och runt till familj osv..
    Allt slutade med Sjukhuset över natten och 5 stygn i armen och om jag inte hade kommit i tid hade hon antagligen inte funnits idag!

Hon behöver hjälp och har försökt med det mycket länge nu men det händer ingenting!

Så nu är ju frågan vad händer med hennes dotter på 3½..
    Är det någon som vet någonting om vad nästa steg blir för hennes barn?
    Jag är jätte oroad för barnets situation!
    Hon är ensamstående och pappan är inte med i bilden!

Älskade Tuwa!!
  • Svar på tråden Mamman tog nästan livet av sig! Vad händer med hennes dotter?
  • roffe

Socialen borde ju kopplas och och även psykvården. Hon kanske behöver avlastning med kontaktfamilj medan hon försöker reda ut sin psykiska ohälsa?

• NajOo

Socialen är nog redan inkopplad!
    Sjukhuset är nog skyldiga att anmäla det plus att dagis vet om det så annars gör nog dom en oros anmälan! Psyk är inkopplade dom med men man får ju alltid vänta!

Älskade Tuwa!!
  • Clear1

Har du pratat med din väns familj, har hon några syskon som kanske skulle kunna ta hand om barnet?
    Ibland är psyk försena med att hjälpa. kan du kanske prata med henne och spela in samtalet i smyg (jag vet att det låter hemskt, men du behöver bevis för att ge din vän hjälp!!! och hjälpa barnet innan det är försent för båda. Att vara utan sin mamma ett tag är jobbigt, att ens mamma tar livet av sig är fruktansvärt)
    Har du pratat med henne, om vem som skulle ta hand om hennes barn om något skulle hända med henne? har hon skrivit ett testamente??

• FIame

Varför kommer det sig att pappan inte med i bilden?

• NajOo

hon ska få börja prata med någon igen det va det dom kunde erbjuda och kbt terapi och det har hon redan gått en gång!

Pappan finns inte med pga utav att han inte vill!
    Finns inget annat svar på det

Älskade Tuwa!!
  • skogsvitter
    NajOo skrev 2012-02-03 16:41:40 följande:
    Socialen är nog redan inkopplad!
    Sjukhuset är nog skyldiga att anmäla det plus att dagis vet om det så annars gör nog dom en oros anmälan! Psyk är inkopplade dom med men man får ju alltid vänta!
    Du vet ju redan allt du behöver veta plus lite till. Varför så nyfiken? Detta är sekretessbelagd information och det finns ingen som helst anledning till att du bör eller kommer få reda på vad som händer med henne, eller hennes barn. Myndigheterna är naturligtvis redan inkopplade precis som du skriver och deras utredning är inget som du kommer få reda på något om här. Alla kommuner jobbar olika och oavsett vilka spekulationer folk drar till med här kommer det ändå inte säga något om just hennes fall.
  • skogsvitter
    NajOo skrev 2012-02-09 22:49:09 följande:
    hon ska få börja prata med någon igen det va det dom kunde erbjuda och kbt terapi och det har hon redan gått en gång!
    Vill du inte att hon ska få hjälp? Bara undrar för det låter så. Alldeles för många tar till LVU istället för att hjälpa föräldern/föräldrarna (det finns statistik på detta och är ett problem i Sverige, det beror på bristande kompetens). LVU skadar barn och ska vara den absolut sista utvägen efter att man provat allt annat och absolut inte något att ta till i en situation som denna om inte nöden verkligen kräver det.
Svar på tråden Mamman tog nästan livet av sig! Vad händer med hennes dotter?