• Acelise

Någon som varit på nya Playland Stockholm?

Någon som besökt nya leklandet på Kungsholmen?

Funderar på att åka dit i helgen, men skulle vara kul att höra från någon hur det är där! 

• Svar på tråden Någon som varit på nya Playland Stockholm?
  • Gabzan

Jag har inte varit där men är oxå nyfiken på det så jag hakar på tråden. Vart ligger det? Kostar det inträde?

• Acelise

Ska vara som de andra leklanden utanför stan (typ Andy's etc), men något mindre. 100 kr per barn över 1 år, vuxna gratis. Två pappor som startat det! 

Älskar själv lekland (är svettig efter att ha varit där!), men det är ju lite mäckigt att åka utanför stan. Detta ligger på Kungsholmen, Fridhemsgatan tror jag. 

• Gabzan

Nu är jag här. Det är perfekt för 0-4 år. Det är lagom stort så man slipper ha stenkoll hela tiden.

• mimmiv

Har varit där flera gånger- Perfekt för min 22 mån. Han älskar det

• paes

Jag och mina systrar var där igår med systerdottern på 15 månader. För henne var det superkul då det var ett helt nytt ställe och små rutshkanor som hon kunde åka i!

Lite minus tillkommer dock tyvärr. Jag kom dit med öppet sinne för att göra min egna uppfattning men det var väldigt litet vilket jag inte tycker framgår riktigt på deras hemsida. Sedan så var det två väldigt unga tjejer som stod i cafét och som tyvärr inte hade någon känsla för service. När vi kom ner fick vi inget välkomnande, jag hade lika gärna kunnat gått rakt in utan att betala för det var ingen i personalen som såg en när man kom in eller välkomnade en vilket jag tycker är bristande service. Jag gick då fram till tjejerna i cafét och frågade om det var där man betalade, fick svaret: Va? Så jag frågade en gång till, fick svaret: Va? igen.... Så jag omformulerade mig och skrek nästan BETALA! och då förstod hon äntligen så jag fick betala..

Toaletterna var nedskräpade och väldigt sunkiga när vi kom, det låg toalettpapper över hela golvet osv. Vilket jag kan förstå när det är barn med i bilden men samtidigt så skulle de vara önskvärt om de kunde kolla toaletterna minst 1 gång i timmen för att alla ska få uppleva en fräsch toalett och inte bara de som kommer tidigt på morgonen när det är nystädat.

Tråkigt utbud av mat, lasagne som värms i mikron och serveras ser man ju överallt men det skulle vara något extra att komma till ett ställe som faktiskt la mer energi på att ordna ordentliga maträtter till kunderna. Med tanke på att ingen mat får medtagas..

Jag hade gärna velat se att delen för de mindre barnen var lite större och kanske lite mer påfylld.

Det gäller strumptvång på stället och därför kan man köpa strumpor på plats vilket är bra. Men det var flera barn som sprang runt utan strumpor igår och ingen i personalen tog heller sitt ansvar där att säga till. Dumt att ha regeln om det bara ska gälla vissa. Dessutom läste jag om strumptvånget på hemsidan Idag och det stod ingen lapp eller information om regler eller förhållandesätt i lokalen.

Jag och syrran läste i en tidning att det skulle finns en klättervägg men någon sådan såg vi inte inne i lokalen. Bör ses över så att man inte ger falska förhoppningar.

Kapprummet låg lite längre in där man kunde hänga av sig sin jacka men däremot så fanns det ingenstans att låsa in sin väska eller liknande vilket var synd.

Lokalen ligger en våning ned utan fönster. Detta gjorde så att det blev otroligt varmt, de lite äldre barnen som sprang runt var alldeles dygnsura. Blöta barn = blöt inredning = risk för halka.  

Summan av kardemumman så tyckte varken jag eller mina två systar att det var värt att besöka igen.

• LillaLoppi

Puffar denna tråd för lite uppdaterad info.

• Mamma till 19 mån

Lite uppdaterad info.

Jag var där i dag (nov 2016) och det var sådär. Dottern tyckte det var kul i en timme ungefär men det var lite litet (ett rum, trodde det skulle vara ett rum för små och ett för större men det var bara olika hörn). Jag tycker inte det var värt 100 kr och caféet var svindyrt, men så är det iofs ofta. I småhörnan fanns mini rutschkanor, babyleksaker, gåvagn, bobycar och lite sånt. I det andra en "ställning" med lite gångar, rutschkanor och ett litet bollhav, och det var det som inte va i hörnan för barn under 2. Är man fler med barn 1-2 år kan det nog vara mysigt så barnen kan leka tillsammans och man kan sitta och fika och hela tiden ha uppsyn. Men jag går hellre till öppna förksolan nästa lediga dag.

Svar på tråden Någon som varit på nya Playland Stockholm?