molntussa skrev 2012-02-08 18:23:31 följande:
Vi har också en orginal och har varit supernöjda med den! Passade både mig och min sambo utan problem. När man väl fått in snitsen på inlägget (infant insert) var det inga problem att använda detta. Självklart kan det bli varmt om man använder det mitt i sommaren men det lär det bli med alla bärselar iom att man har barnet så tätt intill sig.
Fickan som många nämner har vi också haft stor nytta av. Smidigt när man skulle till BVC lite snabbt, tar man bara med sig någon blöja, ett par våtservetter, någon dreggelhandduk.
Nja. Vi tog en tur till affären på ca 15 minuter och när vi kom tillbaka så var ungen sjöblöt (som om vi stoppat henne i vatten), så svettig har hon aldrig blivit med Babybjörn, långsjal, kortsjal eller Meitai (som vi testade samma sommar). Men alla barn är ju olika också och reagerar ju inte lika på värme. Jag tycker dock att det kan vara värt att beakta för det finns ju ergonomsiska bärdon där man inte behöver någon inlägg och som funkar för de allra minsta också.
Min man som använder ergon tycker den är superbra nu när hon är lite större och hade jag haft längre kropp hade jag också tyckt det. Det är ingen dålig sele på något sätt, men den passar inte alla.