• Simon 666

Hon vill inte vänta men jag vill

SUCK!!! 

En av min tjejs stora drömmar är att bli en ung förälder (även om jag aldrig kommer att fatta varför) men jag vill vänta tills jag är 35-40. Så den stora frågan är, VAD FAN GÖR JAG?? 

• Svar på tråden Hon vill inte vänta men jag vill
  • Lenora
    Dr Mupp skrev 2012-02-06 15:37:19 följande:
    Se till att använda kondom, det är enda sättet du kan garantera att det inte blir barn.
    Att använda kondom är ingen garanti för att inte få barn, men det minskar risken markant. 
  • Dr Mupp
    Lenora skrev 2012-02-06 17:56:10 följande:
    Att använda kondom är ingen garanti för att inte få barn, men det minskar risken markant. 
    Ja men framförallt är det den enda metoden han kan kontrollera. Vill hon ha barn så är det inget som säger att hon slänger p-pillrena eller liknande. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Lenora
    Dr Mupp skrev 2012-02-06 17:58:33 följande:
    Ja men framförallt är det den enda metoden han kan kontrollera. Vill hon ha barn så är det inget som säger att hon slänger p-pillrena eller liknande. 
    Håller med, att lita på att hon sköter p-pillerna i det här läget vore ytterst naivt.

Annars finns det andra alternativ, som att minska risken ytterligare genom att använda kondom och inte "avsluta" inuti henne eller välja att ha sex utan vaginalt samlag. 
  • Grazzy
    Dr Mupp skrev 2012-02-06 15:37:19 följande:
    Se till att använda kondom, det är enda sättet du kan garantera att det inte blir barn.
    Öh va? Du är inte påläst du inte. Kondomer KAN spricka! Herrejösses!
  • Grazzy
    KimPossible skrev 2012-02-06 00:01:04 följande:
    Eh, du ser till att ni skyddar er, alternativt inte har sex. Eller så gör du slut. Fast du kan ju prova att prata lite vett i henne först, det kan ju funka även om småbrudar med barndrömmar sällan verkar ta till sig fakta och realiteter.
    Varför ska han dumpa henne bara för han är rädd hon ska bli med barn? dummaste jag hört! Prata igenom det hela säger jag!
  • Binegar

Jag undrar mest hut det kommer sig att du vill vänta med att skaffa barn ända fram till du är 35 - 40? 25 - 30 hör man ju ofta, men 35 - 40? Hur kommer det sig undrar jag. Har kanske med jättestora framtidsdrömmar du har om jobb, resor etc, jag hade gärna velat veta lite!

• JennyL88

Men det bästa för en kvinna är ju att få barn innan 30..
    Männen kvittar de ju.

• Grazzy

Men man ska väl ändå inte tvinga någon bli föräldrer bara för biologiska klockan tickar? :-S
    Hellre vänta tills man är redo med allt vad barn innebär. 

• RedheadGirl
    Dr Mupp skrev 2012-02-06 17:58:33 följande:
    Så sant.. Antingen kräver TS att använda kondom och minskar risken att hon ska bli gravid, eller så avstår han sex och garanterar att hon inte blir gravid.. Skulle hon bli det iaf, så är iaf inte han pappa till barnet..
    Grazzy skrev 2012-02-07 10:37:09 följande:
    Öh va? Du är inte påläst du inte. Kondomer KAN spricka! Herrejösses!
    Vissa är ju lite efter Flört
  • Simon 666
    IsaCMoJs skrev 2012-02-06 00:23:54 följande:
    Hon kanske inte vill mista chansen att få bli mamma? Efter en viss ålder så är det svårare att bli gravid så vänta inte för länge!!
    Provrörsbefruktning...
  • KimPossible
    Grazzy skrev 2012-02-07 10:39:24 följande:
    Varför ska han dumpa henne bara för han är rädd hon ska bli med barn? dummaste jag hört! Prata igenom det hela säger jag!
    Varför inte? De verkar inte direkt vara på samma nivå. Ska han leva med hennes tjat då, alternativt bli pappa mot sin vilja när hon ser till att bli gravid fast han inte vill? 

Nu blev jag lite tveksam här efter den senaste kommentaren från Ts, men även om detta inte är sant, så är de alltså 16 år, och det finns tyvärr andra i samma ålder som resonerar som Ts flickvän. Om hon inte vill lyssna på honom, så är det väl bara just att dumpa. Då kan hon hitta någon annan att lura till sig en unge av.
  • Kattdamen
    Simon 666 skrev 2012-02-08 11:09:46 följande:
    Provrörsbefruktning...
    Det är kanske inte det bästa att behöva genomgå.

Men om din flickvän är i samma ålder som du, har hon många år på sig att skaffa barn. Hur gammal är hon?
    Mig får du älska hedniskt.
  • Simon 666
    Binegar skrev 2012-02-07 10:42:21 följande:
    Jag undrar mest hut det kommer sig att du vill vänta med att skaffa barn ända fram till du är 35 - 40? 25 - 30 hör man ju ofta, men 35 - 40? Hur kommer det sig undrar jag. Har kanske med jättestora framtidsdrömmar du har om jobb, resor etc, jag hade gärna velat veta lite!
    Jag vill bara se till att jag har så bra livskvalitet som möjligt innan jag skaffar barn som hus, karriär, fonder, pension samt bra ekonomi och så har jag ett par saker som jag vill göra som är lite omöjliga med ett barn på halsen, SPECIELLT OM MAN ÄR EN UNG FÖRÄLDER D.V.S 13-26 år...
  • Simon 666

Ursäkta om frågan är lite off topic, men vad betyder TS???

• Kattdamen
    Simon 666 skrev 2012-02-08 11:22:01 följande:
    Jag vill bara se till att jag har så bra livskvalitet som möjligt innan jag skaffar barn som hus, karriär, fonder, pension samt bra ekonomi och så har jag ett par saker som jag vill göra som är lite omöjliga med ett barn på halsen, SPECIELLT OM MAN ÄR EN UNG FÖRÄLDER D.V.S 13-26 år...
    26 år är väl ändå inte ung förälder.

Och ts betyder antingen trådstartaren eller trådstarten.
  • KimPossible
    Simon 666 skrev 2012-02-08 11:23:37 följande:
    Ursäkta om frågan är lite off topic, men vad betyder TS???
    TrådStartaren, alternativt TrådStarten. Det vill säga, i det här fallet du, respektive den text du skrivit.
  • Alisa
    Det är många som får sitt första barn efter 30. Jag fick mitt första barn när jag var 20, han är nu en underbar 11-åring. Graviditeten var oplanerad och jag har ibland funderat på hur mitt liv hade blivit om jag inte blivit förälder så tidigt. 

Gällande din åldersönskan (35-40 år) är det bra att veta att kvinnans fertilitet är väldigt låg vid 40 samt risken för genetiska skador ökat väsentligt.  30-35 är mer rimligt för din flickväns skull. 

Det är en jättebra idé att prata med henne, berätta om dina planer och tankar om vad du vill göra. Ni kan vara hur rätt för varandra som personer, men har ni inte samma planer och önskemål om framtiden får ni nog fundera ett varv till. Är någon villig att ändra sig, går det att kompromissa osv. 
  • Ant3
    Jag håller på dig.
  • Kattdamen

Fast troligen så kommer ni inte vara tillsammans tills ni blir 30 ändå. Så det kommer lösa sig. Se bara till att du skyddar dig ordentligt nu.

• valkyrian

Ser till att DU skyddar dig och inte litar på att hon äter P-piller ;)

Bebisen är här
Svar på tråden Hon vill inte vänta men jag vill