• Luz del Mar

Tips på resa med 6-åring?

Jag har redan rest till Mallorca och Cypern med min son och detta år vore roligt med ett nytt ställe, men jag kan inte bestämma vart. Jag behöver lite tips på ställen. Drömmen vore en fin plats med bra mat, bra pool, nära strand, ja, ni vet, det vanliga.

När vi var i Cypern förra sommaren var det en vacker plats med all inclusive. Förutom barnklubb, pool, strand och bra läge så var omgivningarna underbara att promenera i, lite vildvuxet så det blev som en äventyr att utforska för min då femåriga son.
    Jag vill ha ett ställe att koppla av på med vackra omgivningar att promenera i.

Någon som har något tips?

• Svar på tråden Tips på resa med 6-åring?
  • mammis96

Jag och mina barn som ä 15, 8, 6 och 1 brukar åka till turkiet,alanya, hotell sun park garden!

Helt underbart hotell med trevlig personal, god mat, mycket barnvänligt med minidiscon, vattenland och lekpark. Nära till shopping och det går buss till stranden! Vi är mycket nöjda med detta!!  :)

• mammis96

gud vad fel man kan skriva, barnen är 15,8 och 4, och 1, inte sex... haha sitter och drömmer!

• Luz del Mar

:) Tack för ditt tips! Ja, drömma är härligt, även om det medför att det blir lite tokigt ibland. :)

• evaoregon
    Dixie skrev 2012-02-08 20:43:32 följande:
    trevligt att du har tips - men måste du verkligen skriva i varje resetråd om din blogg.......
    Ja, det har jag också börjat undra.  Det börjar bli mer än tjatigt...  Rynkar på näsan
  • Dixie
    evaoregon skrev 2012-02-08 23:05:58 följande:
    Ja, det har jag också börjat undra.  Det börjar bli mer än tjatigt...  Rynkar på näsan
    ja - eller hur!
  • evaoregon
    Dixie skrev 2012-02-09 08:32:17 följande:
    ja - eller hur!
    Värsta spammandet!   Rynkar på näsan
  • mia maria

Men varför stör sig folk på att hon länkar till bloggen!?
    Ni behöver väl inte gå in o läsa den om ni inte vill!
    Men jag tycker faktiskt att bloggen är kanon, o den innehåller massor med bra tips för både vana o ovana resenärer, o en hel del tips om rabatter för att kunna hitta billiga resor, samt tävlingar där det lottas ut reserelaterade grejer.
    Kan inte bli bättre!
    Och för att få läsare till sin blogg så krävs det ju att man gör reklam för den, eller hur!?

För att besvara TS fråga så kan jag också rekommendera Turkiet över lag; har också bott på Dun Park Garden i Alanya, vilket passar barnfamiljer perfekt - min 7-åring trivdes som fisken i vattnet där förra sommaren!
    Marmaris o Icmeler är annars mina personliga favoriter i Turkiet hittills, o i år är jag själv sugen på att prova Bitez på Bodrumkusten, som verkar vara en riktigt lugn o mysig liten ort alldeles intill Bodrum.

Kreta har jag också varit på med småbarn, o där finns ju mängder av olika badorter att välja bland!

• Lisa RMB

Reste på en mamma-dotter resa med min tjej i höstas till Mallorca. Året innan när hon var 5 år reste vi tillsammans till Rhodos. Jag måste säga att Rhodos är en av mina absoluta favoriter.
    Vi bodde på Sunwing resort Kallithea, vilket vi var jättenöjda med. Stranden där är ren och fin, men det är liksom på många ställen i Grekland inte mjuk sand utan små runda stenar.
    Vi gillade stranden för att vi kunde gå ner och snorkla där på morgonen (om man inte har allt för höga krav)...

Annat som är fint med Rhodos är den gamla staden, där finns små mysiga restauranger, affärer och massa kultur. Det är lite som ett fort i sten, man går innanför murarna och förflyttas i tiden. Fjärilsdalen tyckte min dotter också mycket om.

Här finns en jättefin reseberättelse från Rhodos, skriven av Rosita, Globetrotter mama

Hoppas ni hittar en ett bra resmål. Det är så mysigt att resa själv med ett barn!

• Dixie
    mia maria skrev 2012-02-10 09:31:30 följande:
    Men jag tycker faktiskt att bloggen är kanon, o den innehåller massor med bra tips för både vana o ovana resenärer, o en hel del tips om rabatter för att kunna hitta billiga resor, samt tävlingar där det lottas ut reserelaterade grejer.
    Kan inte bli bättre!
    Och för att få läsare till sin blogg så krävs det ju att man gör reklam för den, eller hur!?
    jag stör mig för hon har i varje resetråd skrivit om sin blogg - ok om hon nu hade tips till varje trådstartare, men det enda hon vill att man ska gå in och läsa hennes blogg............

TS - förlåt att vi tog över din tråd med denna diskussion - hoppas du hittar ett bra resmål!
  • evaoregon
    Dixie skrev 2012-02-10 13:23:42 följande:
    jag stör mig för hon har i varje resetråd skrivit om sin blogg - ok om hon nu hade tips till varje trådstartare, men det enda hon vill att man ska gå in och läsa hennes blogg............

TS - förlåt att vi tog över din tråd med denna diskussion - hoppas du hittar ett bra resmål!
    Ja, precis! 
  • evaoregon
    mia maria skrev 2012-02-10 09:31:30 följande:
    Kan inte bli bättre!
    Jag stör mig på att hon på en gång svarar på mer än 10 olika inlägg med att bara göra reklam för sin blogg.  Hon tipsar bara om bloggen och inget annat.  Det är bara reklam och det får man inte göra här!  Rynkar på näsan  Jag har kollat bloggen och tyckte den var dålig, men det beror ju på vad man vill läsa.  Hur kul skulle det vara om alla gjorde som hon och alla svar bara var en massa tips om bloggar?   Skulle du gilla det?
  • mia maria
    evaoregon skrev 2012-02-10 15:54:14 följande:
    Jag stör mig på att hon på en gång svarar på mer än 10 olika inlägg med att bara göra reklam för sin blogg.  Hon tipsar bara om bloggen och inget annat.  Det är bara reklam och det får man inte göra här!  Rynkar på näsan  Jag har kollat bloggen och tyckte den var dålig, men det beror ju på vad man vill läsa.  Hur kul skulle det vara om alla gjorde som hon och alla svar bara var en massa tips om bloggar?   Skulle du gilla det?
    Nej det skulle jag inte, men å andra sidan så skulle det inte vara kul om alla klagade på varandra heller - en bra mix av inlägg är att föredra!
  • gugeligu
    mia maria skrev 2012-02-10 16:52:15 följande:
    Nej det skulle jag inte, men å andra sidan så skulle det inte vara kul om alla klagade på varandra heller - en bra mix av inlägg är att föredra!
    jag skulle inte kalla det för att bidra,, jag har anmält några av inläggen just därav. folk länkar ofta till bloggar men när de går in i alla resetrådar och pstar just de så är det dels reklam och dels spamning.

• evaoregon
    gugeligu skrev 2012-02-10 18:14:46 följande:
    jag skulle inte kalla det för att bidra,, jag har anmält några av inläggen just därav. folk länkar ofta till bloggar men när de går in i alla resetrådar och pstar just de så är det dels reklam och dels spamning.
    Precis!  Jag har också anmält.  Det är ju som massutskick av reklam där hon bara skriver en mening typ "Vad kul att du ska ut och resa.  Glöm inte att kolla min blogg xxxx".  Jag skulle verkligen inte heller kalla det att bidra.  En morgon när jag började läsa här så hade hon svarat i kanske 15 resetrådar med samma inlägg.  Mycket irriterande!
  • evaoregon
    mia maria skrev 2012-02-10 16:52:15 följande:
    Ja, en mix av inlägg är trevligt, men inte massreklam.  Hennes inlägg tillför inget utan är bara reklam.  Rynkar på näsan Du verkar vara ensam om att tycka att det är ok. 
  • mia maria
    evaoregon skrev 2012-02-10 18:36:19 följande:
    Ja, en mix av inlägg är trevligt, men inte massreklam.  Hennes inlägg tillför inget utan är bara reklam.  Rynkar på näsan Du verkar vara ensam om att tycka att det är ok. 
    Men vet ni vad; eftersom jag är ett stort fan av resebloggar av alla det slag så gör det mig ingenting att jag är ensam om att tycka att både hennes inlägg o blogg är helt okej, dvs de stör mig inte!
    O det är jag vuxen nog att stå för!

Nu tycker jag att diskussionen skall återgå till det som vi är här för att diskutera, för nu är vi väldigt OT!
Svar på tråden Tips på resa med 6-åring?