• Adri

bra boende på Kata och Karon, Phuket

Någon som kan ge tips på bra boende? Vi har varit i Phuket tidigare men bott i Patong. Nu åker vi med lillkillen som är 6 månader och vill gärna bo lite lugnare.
    Tänkte åka en vecka till Karon och en vecka till Kata men hittar bara massa dyra hotell på nätet. Tacksam för tips!!! Det ska vara rent och fint men inte kosta skjortan :) 

• Svar på tråden bra boende på Kata och Karon, Phuket
  • Lacey

Vi brukar bo här i Kata:
    www.thebeachphuket.com/

En bit till centrum och stranden, och då blir det lugnare och tyst på kvällen. Klar fördel.
    Fantastisk personal, rena fräscha rum.
    Bra priser, jag bokar alltid via agoda.com

Karon har jag inget tips på, då jag föredrar Kata. Tycker Karon är sterilt och tråkigt och gillar stranden på Kata mycket mer.

• caroline88

Annars kan jag rekommendera kamala beach när ni åker med
    Små.. Det ligger 10min från patong med tuk tuk. Är där nu. Nära till allt och lagom lugnt.

Vi bor på ett hotell som heter kamala Print resort (ving) helt perfekt! Men önska att få bo i nya byggnaden :) det finns även ett sunwing vid kamala beach men kan tycka att den lilla är för liten för det :)

• Gladskit

Vi har bott på Tropical Garden som ligger allra längst ner på Kata Beach. Det är ganska mycket trappor inom hotellområdet men vi hade inte småbarn när vi var där så vi tänkte inte så mycket på sånt då...
    En lugn hörna av Kata och samtidigt nära om man vill promenera över till Kata Noi och bada där.
    Vi bokade själva när vi var där och betalade 300-350kr/dygn inkl frukost, jag minns inte riktigt.
    Men det finns även i Fritidsresors katalog: http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/phuket/kata-beach/hotell-tropical-garden/?season=vinter-11-12

• mammatill2härligavildar

Vi var i Karon innan barnen fanns. Inget ställe för barn tycker jag. Stranden är inte direkt barnvänlig då det är vääääldigt höga vågor. Va i Kata oxå å där e stranden mycket barnvänligar och finare tycker jag. Sen gillar jag inte Phuket så mycket egentligen för det är ju så "sällskapsresan" aktigt.

• Adri

Tack för era tips! Vi kommer att börja i Patong, har bokat tre nätter på ett fint, lugnt hotell. Därifrån kommer vi att ta taxi för att utforka både kata och karon (tror att det blir bara kata om det är som ni säger :)). Håller med om att kamala beach är jätte fin!

Tack än en gång! 

Svar på tråden bra boende på Kata och Karon, Phuket