• Anonym (varför????)

kan pappan neka mig att ta vår son på semester....SNABBA SVAR TACK!!!!

Vi har en son tillsammans och jag har ensam vårdnad men han har umgänge beslutat av tingsrätten 1 gång i månaden i 4 timmar i en lokal med kontaktpersoner. 

Kan han neka mig att åka på en semester med våran son???????

Han säger att jag måste ha hans skriftliga godkännande även för semester  !!!!!!

Kan det verkligen vara så ?????? Jag har ju ensam vårdnad ?

snälla snabba svar behövs då alla biljetter är bokade och betalda redan och jag har aldrig hört detta förut . 

• Svar på tråden kan pappan neka mig att ta vår son på semester....SNABBA SVAR TACK!!!!
  • Anonym (varför????)

Sitter på hotellet här i london !!!! Allt gick superbra

• Anonym

Går det lika bra när du ska hem då det är ju oftast då problemen kommer inte när man ska in i ett land ts

• twomore

Kan tillägga att man behöver båda vårdnadshavarnas medgivande för att skaffa Pass (om man har gemensam vårdnad). Däremot behöver man BARA en vårdnadshavares underskrift för att få EU-legitimation. 

Min sons pappa vill aldrig skriva under något så nu har vi skaffat ID-kortet så jag kan åka med min son åtminstone inom EU tills han är myndig. Jag visste inte det innan, så nu vill jag bara dela kunskapen

• vetvadjagvill
    twomore skrev 2012-02-14 16:32:36 följande:
    Kan tillägga att man behöver båda vårdnadshavarnas medgivande för att skaffa Pass (om man har gemensam vårdnad). Däremot behöver man BARA en vårdnadshavares underskrift för att få EU-legitimation. 

Min sons pappa vill aldrig skriva under något så nu har vi skaffat ID-kortet så jag kan åka med min son åtminstone inom EU tills han är myndig. Jag visste inte det innan, så nu vill jag bara dela kunskapen

man får åka inom schengen området...

tex så är rumänien eu meddel men inte med i schengen avtalt de kräver pass.

• twomore

Ja, jag är lite halvkass på geografi, men naturligtvis menar jag schengen.

• vetvadjagvill
    twomore skrev 2012-02-14 16:52:30 följande:
    Ja, jag är lite halvkass på geografi, men naturligtvis menar jag schengen.

ja lätt blanda ihop det..  det är ett internationellt id kort..  och heter inte EU legitimation
    Kallas också för e-legitimation eftersom det har ett chip för elektronisk legitimation.

är lite petig nu men bra att få rätsida på saker iblnad   Glad  

• Anonym (varför????)
    Anonym skrev 2012-02-14 16:26:37 följande:
    Går det lika bra när du ska hem då det är ju oftast då problemen kommer inte när man ska in i ett land ts
    Skulle inte direkt klaga på om dom inte släpper ut oss härifrån om jag ska va ärlig,men vad är det för problem du pratar om ????????
  • Anonym

Ja det är då man kan behöva visa papper att bådda föräldrarna är okej med att barnen får åka. Jag har alltid haft problem med att lämna London som slutat med att de ringt pappan och frågat om han vet att barnen och jag lämnar London och då har jag ensamvårdnad och pappan bor i Madrid

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-15 06:40:13 följande:
    Ja det är då man kan behöva visa papper att bådda föräldrarna är okej med att barnen får åka. Jag har alltid haft problem med att lämna London som slutat med att de ringt pappan och frågat om han vet att barnen och jag lämnar London och då har jag ensamvårdnad och pappan bor i Madrid
    Inte mer två svenska föräldrar...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-15 07:35:59 följande:
    Inte mer två svenska föräldrar...

Det är det vi är 2 svenska föräldrar!
  • Anonym (varför????)

intressant.....återstår att se på måndag då vi åker hem. 

• SupersurasunkSara

Hmmm, vid ensam vårdnad behövs väl inte den andra förälderns underskrift för något alls?

Verkar urbota dumt om det skulle krävas en underskrift av umgängesföräldern för en semester men inte för om förlädern flyttar med barnet vart den vill?!

• Anonym (varför????)

Det gick hur bra som helst. Ingen frågade något varken i england eller i sverige.

Svar på tråden kan pappan neka mig att ta vår son på semester....SNABBA SVAR TACK!!!!