Hjälp mig kunna njuta av sex
Jag har så svårt att kunna slappna av när jag har sex med min man. Vet inte hur jag ska göra, känns som jag har försökt med allt.
Det stora problemet tror jag är att vi har svårt att prata om det. Han anser att man inte ska behöva prata om det men jag känner mig så himla osäker på både mig själv och på honom. Alltid när jag tar upp det med honom hamnar han i försvarsställning vilket gör mig ledsen och ibland arg. Jag vet att det värsta jag kan göra är att anklaga men nu har det liksom blivit en ond cirkel av alltihop. Hur mycket jag än anstränger mig för att hålla känslor utanför så brister det till slut. Vad jag vill är att kunna kommunicera om sex för att få ut mer av det. Jag vill lära mig att lätt kunna få orgasm tillsammans med honom (helst vid samlag).
Han anser att hela ansvaret ligger på mig för att få orgasm. Det här gör mig låst. Som läget är nu känner jag att det är bättre att göra det helt på egen hand. Jag smeker mig själv jämte honom när vi har sex men jag har så svårt att slappna av så när orgasmen väl kommer känns den inte mycket och jag har fått kämpa jättelänge. Det är mycket mycket lättare när jag är ensam. Min lust till sex med honom har börjat försvinna och det skrämmer mig.
Vad tycker du jag ska göra? Finns det något jag kan göra?