• Magnus 552

Gravid efter 6 veckor tillsammans, tidigare barn finns?

Vad tror ni om detta?

Jag har precis separerat. Jag har en 3½ åring. Jag har träffat en kvinna ganska direkt efter separationen (inte anledning till att jag separerade).
    Hon har två barn 8 och 12 år, ingen pappa närvarande.
    Efter 6 veckor tillsammans så blev det ett plus... ganska oväntat, men nu har det hänt. Vi var oansvariga så är det bara.
    Båda är relativt positiva till ett barn till, jag lite mer än henne. Vi är 35 och 37 år, så vi är inte helt unga i gamet. Båda har jobb, bra inkomst och tak över huvudet.

Någon med liknande situation? Vad gjorde ni? Hur gjorde ni? Hur gick det?

• Svar på tråden Gravid efter 6 veckor tillsammans, tidigare barn finns?
  • Erica80

Jag och min sambo träffades och 1,5 månad senare blev jag gravid. Vi var inte ens ett par.
    Jag va jätteosäker på honom, visste inte om jag ville leva med honom. Barnet var jag säker på att jag ville ha..

Vi bestämde oss för att köra på. Går det åt skogen så går det åt skogen. Fem månader senare flyttade han in hos mig och våran lilla son föddes.
    Vi träffades i aug 2009 och nu har vi två barn och lever fortfarande tillsammans..

• PojkMamma85

inte helt i samma, jag och min make hade vart tillsammans i 3 månader när jag blev gravid (oväntat) Vi valde att satsa på det, sonen föddes när vi vart tillsammans i ett år.

Idag är vi gifta och väntar en 3e =)

Ni har ju inget att förlora på det, speciellt inte om ni båda känner lite för barnet som faktiskt finns i magen.

• häxvrål

Jag och min sambo blev gravida (planerat) ca 4 månader efter vi blivit tillsammans (dock kände vi varandra innan), och han hade två större barn.
    Det har gått bra, vår gemensamma är nu 6 år och vi är fortfarande tillsammans.

Svar på tråden Gravid efter 6 veckor tillsammans, tidigare barn finns?