• Anonym (orolig)

han kommer inte på samarbetsamtalen..

Pappan till mina barn har begärt att få ha enskilt samtal på familjerätten.
    Han har haft inbokade samtal 5 ggr som han INTE kommit på..
    Han ringde till mig o sa att han vill att jag skulle komma hem till han o hans sambo o prata om hur vi skulle ha det med barnen men ja sa att det är sånt vi ska ta på F-rätten.Han blev arg o börja dra upp massa gammal skit o hans sambo satt i bakgrunden o skrek massa hon med. o hon känner inte ens mig...
    Barnen bor hos mig så dom är hos han varann helg bara....
    Efter några veckor ringde ja upp honom o fråga om bara ja o han skulle träffas på nåt fik o prata om barnen o det gick han med på.Han skulle höra av sig en vecka senare om tid. Men ICKE!
    Blir såå jävla trött på att behöva tjata! Är man intresserad av sina barn så försöker man väl?!
    Nu sist dom hade vart där så sa barnen att dom åkt utan bilstol 1 ½ mil till dagis/fritids vilken INTE är okej så ja frågade pappan om det stämde men enligt han så ljög barnen...Öhh varför skulle dom göra d?! Åhhhh blir galen snart!!!!! O i denna skit kommun vi bor i så gör dom inget åt detta om ja ringer o säger detta...
    Ville bara skriva av mig lite!

• Svar på tråden han kommer inte på samarbetsamtalen..
  • Anonym (orolig)

Japp men nu förstår ja inte varför vi gled in på hans tjej?!
    Hon har inget med mina barn att göra mer än det ja skrev ovan....
    Utan det som bekymrar mig är hur han kan påstå att barnen ljuger.Dom är snart 6 o 7 år.
    O varför han inte vill engagera sig i deras liv mer än han gör....
    Men förhoppningsvis inser han väl inom sinom tid vad han går miste om...
    Händer mycket i deras liv hela tiden i denna ålder o det hinner han inte se varannan helg.....

• Anonym (123)
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 12:55:31 följande:
    Japp men nu förstår ja inte varför vi gled in på hans tjej?!
    Hon har inget med mina barn att göra mer än det ja skrev ovan....
    Utan det som bekymrar mig är hur han kan påstå att barnen ljuger.Dom är snart 6 o 7 år.
    O varför han inte vill engagera sig i deras liv mer än han gör....
    Men förhoppningsvis inser han väl inom sinom tid vad han går miste om...
    Händer mycket i deras liv hela tiden i denna ålder o det hinner han inte se varannan helg.....
    För att du hävdar att ni bara har problem när han har tjej, och att allt fungerar bra när han är singel. 
    Då ställde jag frågor som hade för avsikt att få dig att tänka, och då kom du på att det inte alltid var så att det inte funkade när han har tjej.
    Ska man lösa problem måste man ju försöka analysera fram var dessa kommer ifrån. Och om man själv har någon del i att det blir som det blir. Eller om det är yttre faktorer, eller vad det kan vara.  
  • Anonym (orolig)

Okej ja förstår vart du vill komma...
    Men tjejen som  han har nu har väldig stor inverkan på han o det märker ja... Vi var ihop i 7 år så ja känner han utan o innan o så som han beter sig nu har han aldrig vart förut....Så denna tjejen är inget bra för honom men det är inte mitt problem...
    Som sagt det enda ja vill är att vi ska få en fungerande relation så vi kan prata om barnen...,..

• Anonym (123)
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 13:12:14 följande:
    Men tjejen som  han har nu har väldig stor inverkan på han o det märker ja... Vi var ihop i 7 år så ja känner han utan o innan o så som han beter sig nu har han aldrig vart förut....Så denna tjejen är inget bra för honom men det är inte mitt problem...
    Som sagt det enda ja vill är att vi ska få en fungerande relation så vi kan prata om barnen...,..
    Har du funderat på att det är den inställningen till han och hans tjej som gör att han blir avig?
    Ofta sänder man ut signaler man inte ens är medveten om, fäller kommentarer som blir genomskinliga, säger småsaker som gör det tydligt. Och om han då känner sig ifrågasatt så blir han tvär och osamarbetsvillig.
    Jag säger inte att det är ditt fel, eller hans fel. Bara det att en sak hos dig, kan trigga något annat hos honom, som sen triggar något tredje hos dig... Kedjereaktion och en ond cirkel. Bara en tanke.  
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 13:12:14 följande:

Vad är ditt egentliga problem ts? Vad är det ni inte kan samarbeta om? Varför är det viktigt för dig att du har rätt att besluta om hur barnen ska tas om hand hemma hos pappan?

Har han inte bilkuddar till barnen i bilen? Om inte så kan du tipsa om att de finns billigt på OK och COOP.

• Anonym (orolig)

Om barnen kommer hem från deras pappa o talar om att dom har vart sj flera timmar utan nån vuxen så klart ja blir orolig o frågar pappan om det. O om bilstolstolar likaså... ja anklagar inte honom alls utan ställer en fråga men han tar det som en anklagelse med en gång o så är allt igång...  Så på det viset är det hela tiden typ... barnen säger nåt jag frågar , jag får en jävla hardanger om hur dum i huvudet jag är osv....  sånt samarbete har vi... dom på fsmiljerätten har tom asvrått mig vid nått tillfälle att inte lämna barnen hos honom....
    Men efterdom samarbetsamtal är frivilligt kan dom inte tvinga han att komma dit...

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 13:36:50 följande:
    Om barnen kommer hem från deras pappa o talar om att dom har vart sj flera timmar utan nån vuxen så klart ja blir orolig o frågar pappan om det. O om bilstolstolar likaså... ja anklagar inte honom alls utan ställer en fråga men han tar det som en anklagelse med en gång o så är allt igång...  Så på det viset är det hela tiden typ... barnen säger nåt jag frågar , jag får en jävla hardanger om hur dum i huvudet jag är osv....  sånt samarbete har vi... dom på fsmiljerätten har tom asvrått mig vid nått tillfälle att inte lämna barnen hos honom....
    Men efterdom samarbetsamtal är frivilligt kan dom inte tvinga han att komma dit...
    Hur bra tidsuppfattning har dina barn ts, klarar de av klockan redan. Varför är du orolig om barnen är ensamma? Klarar de inte att vara själva hemma? Bilkuddar funkar fint. varför förhör du barnen om vad som händer hos pappa?

Du har inget att göra med vad som händer hos pappa om dom inte far illa.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-08 13:42:34 följande:
    Hur bra tidsuppfattning har dina barn ts, klarar de av klockan redan. Varför är du orolig om barnen är ensamma? Klarar de inte att vara själva hemma? Bilkuddar funkar fint. varför förhör du barnen om vad som händer hos pappa?

Du har inget att göra med vad som händer hos pappa om dom inte far illa.
    Och du tycker inte att barnen far illa av att åka utan bilbarnsstolar??
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-08 14:06:38 följande:
    Och du tycker inte att barnen far illa av att åka utan bilbarnsstolar??
    Det finns bilkuddar...:)
  • Anonym

Ja, men till ingen nytta om han inte använder dem

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-08 14:10:10 följande:
    Ja, men till ingen nytta om han inte använder dem
    Vet vi om han gör det? Barnen sa att de inte har BILSTOLAR...:)
  • Anonym (orolig)

Dom hade varken bilkuddar eller stolar för dottern kom helt överlycklig o sa att dom fick sitta med bältet bakom ryggen o det andra som man har vid ljumsken som vanligt för dom hade inte några stolar eller kuddar för dom hittade inte dom.... o sonen sa likadant när ja frågade han....
    O ja förhör dom inte alls utan dom brukar berätta självmant vad dom gjort hos pappa... o japp min son kan klockan.....

• Anonym

Dra han till tr och få ett ug schema då

• Anonym (orolig)

Funderar på d men ja tänker försöka ett tag till att få han att gå med på samtal.... Ska även prata med min advokat om hur ja kan gå till väga....

• h8him
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-09 08:04:39 följande:
    Funderar på d men ja tänker försöka ett tag till att få han att gå med på samtal.... Ska även prata med min advokat om hur ja kan gå till väga....
    Vad vill du ska hända? Har du bilkuddar till barnen kanske du kan kicka med dem vid nästa umgänge.
  • Anonym (orolig)

Att han tar sitt ansvar som förälder o vuxen!!

• h8him
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-09 13:48:20 följande:
    Det förstår jag att du vill. Frågan är hur du ska nå honom så ni får en samsyn kring det som är viktigt kring barnen tycker jag. Om han vägrar komma på samarbetssamtal, hur ska du göra för att få en vettig kommunikation tänker du?
  • Anonym

en sprucken kommunikation är aldrig bara en persons fel ts. Vad kan du själv göra för att förbättra den?

• Anonym (Undrande)
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 12:22:56 följande:
    Har försökt med det med.Men det slutar alltid med att han kommer med nåt anklagande=(
    Vi separerade 2007 så detta har hållit på i några år nu. Vart i tingsrätten en sväng oxå...  E så trött på att det inte bara kan funka=(  När han har vart singel har det funkat hur bra som helst men när han träffar en tjej så blir han som förbytt..
    Vart i tingsrätten en sväng oxå skrev du. Vad hände där då? Har han hållt på att strula och ställa till det för er kommunikation sedan 2007 eller har du nån inblandning i att er kommunikation inte fungerar? Tycker personligen av det jag läst att du verkar vara en kontrollerande person och att det osar avundsjuka mot hans tjej.
    Och sen ser jag att du skriver att han har haft 5 bokade tider för ENSKILT samtal som han inte kommit på, vad rör det dig? Om han inte kommit på ERA inbokade samtal hade jag förstått dig. Och hur har du fått den informationen, tycker du inte själv att det verkar konstigt att du håller reda på sånt? Du vet väl inte vad det är han velat ta kontakt med FR om? Ransaka dig själv först innan du skriver av dig kanske? Kan det vara som nån annan skrev att du har en attityd som försvårar kommunikation?
  • Anonym (insatt)
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-09 13:48:20 följande:
    Samarbetssamtal handlar i första hand om vårdnad, boende och umgänge, inte om några andra samarbetsproblem. Detsamma gäller tingsrätten. Där kan man bara stämma om vårdnad, boende och eller umgänge, inte om vem som skall stå för bilstolar, barnvakt vid frånvaro osv.
Svar på tråden han kommer inte på samarbetsamtalen..