• Anonym

Ska det vara så här nu?

Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
    Jag lever i en relation där jag varje dag är besviken och irriterad på min partner. Varje dag.
    Jag har inte så höga krav, det enda jag vill är att vi ska ha ett jämlikt förhållande, men jag gör ALLT.
    Städar, tvättar, lagar mat - ja allt "sånt där".
    Vi har en dotter som snart är ett år, och jag är hemma med henne. Allt kretsar ju så klart kring henne nu för tiden, och jag är ju ingen maskin som kan sköta allt (inklusive mig själv), men jag måste, för min sambo gör ingenting - OM jag inte tjatar på honom som en jäkla morsa.
    Så vill jag inte att det ska vara, och inte han heller för den delen.
    Han visar ingen uppskattning alls, han verkar bara ta allt jag gör förgivet.

Självklart har jag pratat med honom om detta, både i ett lugnt och sansat tillstånd och då är vi ofta överens om att han måste hjälpa till mer, men oftast får jag ju små utbrott när jag är irriterad över något han inte gör och som jag i stället måste göra.
    Det blir bättring i ca 1 vecka, och sedan är vi tillbaka på ruta ett igen.

Detta blir som en ond cirkel, vi har väldigt sällan sex nu. Max 1 gång i veckan. Jag har så svårt att hitta lusten när jag ständigt är trött och less över att dra det tyngsta lasset här hemma, och jag vill inte bli en bitter människa, men jag känner att jag är på väg dit.
    Jag tänker flera gånger om dagen, ska det vara så här nu? Ska mitt liv bestå av att vara besviken och ledsen varje dag?

Vad kan jag göra, jag vet att man inte kan ändra en person, och jag skulle kanske behöva ändra lite inställning själv.
    Jag älskar honom och jag vet att han älskar mig, men den här relationen är på väg utför om inget händer snart, och jag har ingen aning om hur jag ska få honom att inse detta....
    Hjälp mig.

• Svar på tråden Ska det vara så här nu?
  • Anonym

Visa honom det du skrivit här.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-08 13:28:23 följande:
    Visa honom det du skrivit här.
    Han vet allting redan, men gör ingenting åt det. Det känns som att jag kämpar själv, eller så ser han det inte som ett problem helt enkelt, och det är klart, han bor ju på "hotell" så vad har han att klaga över, bortsett från mitt sura humör då...
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2012-02-08 13:19:42 följande:
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
    Jag lever i en relation där jag varje dag är besviken och irriterad på min partner. Varje dag.
    Jag har inte så höga krav, det enda jag vill är att vi ska ha ett jämlikt förhållande, men jag gör ALLT.
    Städar, tvättar, lagar mat - ja allt "sånt där".
    Vi har en dotter som snart är ett år, och jag är hemma med henne. Allt kretsar ju så klart kring henne nu för tiden, och jag är ju ingen maskin som kan sköta allt (inklusive mig själv), men jag måste, för min sambo gör ingenting - OM jag inte tjatar på honom som en jäkla morsa.
    Så vill jag inte att det ska vara, och inte han heller för den delen.
    Han visar ingen uppskattning alls, han verkar bara ta allt jag gör förgivet.

Självklart har jag pratat med honom om detta, både i ett lugnt och sansat tillstånd och då är vi ofta överens om att han måste hjälpa till mer, men oftast får jag ju små utbrott när jag är irriterad över något han inte gör och som jag i stället måste göra.
    Det blir bättring i ca 1 vecka, och sedan är vi tillbaka på ruta ett igen.

Detta blir som en ond cirkel, vi har väldigt sällan sex nu. Max 1 gång i veckan. Jag har så svårt att hitta lusten när jag ständigt är trött och less över att dra det tyngsta lasset här hemma, och jag vill inte bli en bitter människa, men jag känner att jag är på väg dit.
    Jag tänker flera gånger om dagen, ska det vara så här nu? Ska mitt liv bestå av att vara besviken och ledsen varje dag?

Vad kan jag göra, jag vet att man inte kan ändra en person, och jag skulle kanske behöva ändra lite inställning själv.
    Jag älskar honom och jag vet att han älskar mig, men den här relationen är på väg utför om inget händer snart, och jag har ingen aning om hur jag ska få honom att inse detta....
    Hjälp mig.
    Jag gör allt det där du skriver men jag får bara sex max 1 gång i månaden. Känns som din kille gör rätt och jag fel.... Obestämd

MEN... varför har du blivit en slav. Sluta med att tvätta o städa. Låt hans skitiga kallingar ligga kvar tills han inser att du har gett upp. Alternativt slå näven i bordet och ryt till ordentligt.
  • Insatt
    Anonym (A) skrev 2012-02-09 12:08:45 följande:
    Jag gör allt det där du skriver men jag får bara sex max 1 gång i månaden. Känns som din kille gör rätt och jag fel.... MEN... varför har du blivit en slav. Sluta med att tvätta o städa. Låt hans skitiga kallingar ligga kvar tills han inser att du har gett upp. Alternativt slå näven i bordet och ryt till ordentligt.

Ursäkta ot, men sex är väl inget man FÅR det är nått man HAR! Annars låter det ju som nån ensidig tjänst för endast den ena partens skull. Testa att ändra din attityd om att FÅ sex till at GE så kanske det blir liv i luckan.
  • Anonym (A)
    Insatt skrev 2012-02-09 12:11:50 följande:
    Ursäkta ot, men sex är väl inget man FÅR det är nått man HAR! Annars låter det ju som nån ensidig tjänst för endast den ena partens skull. Testa att ändra din attityd om att FÅ sex till at GE så kanske det blir liv i luckan.
    Jo, du har rätt...  menar "har sex".

OT:
    Men jag kan samtidigt känna att hon inte tänder på mig det sättet och då känns som att "få" sex. Jag älskar att ge sex och vill verkligen att hon skall njuta. Hon kommer varje gång men förmodligen saknar hon attraktionen till mig som gör att hon vill göra det igen och igen. Efter 4 veckor känns det som hon "ställer upp."

Back to topic.
Svar på tråden Ska det vara så här nu?