Ska det vara så här nu?
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag lever i en relation där jag varje dag är besviken och irriterad på min partner. Varje dag.
Jag har inte så höga krav, det enda jag vill är att vi ska ha ett jämlikt förhållande, men jag gör ALLT.
Städar, tvättar, lagar mat - ja allt "sånt där".
Vi har en dotter som snart är ett år, och jag är hemma med henne. Allt kretsar ju så klart kring henne nu för tiden, och jag är ju ingen maskin som kan sköta allt (inklusive mig själv), men jag måste, för min sambo gör ingenting - OM jag inte tjatar på honom som en jäkla morsa.
Så vill jag inte att det ska vara, och inte han heller för den delen.
Han visar ingen uppskattning alls, han verkar bara ta allt jag gör förgivet.
Självklart har jag pratat med honom om detta, både i ett lugnt och sansat tillstånd och då är vi ofta överens om att han måste hjälpa till mer, men oftast får jag ju små utbrott när jag är irriterad över något han inte gör och som jag i stället måste göra.
Det blir bättring i ca 1 vecka, och sedan är vi tillbaka på ruta ett igen.
Detta blir som en ond cirkel, vi har väldigt sällan sex nu. Max 1 gång i veckan. Jag har så svårt att hitta lusten när jag ständigt är trött och less över att dra det tyngsta lasset här hemma, och jag vill inte bli en bitter människa, men jag känner att jag är på väg dit.
Jag tänker flera gånger om dagen, ska det vara så här nu? Ska mitt liv bestå av att vara besviken och ledsen varje dag?
Vad kan jag göra, jag vet att man inte kan ändra en person, och jag skulle kanske behöva ändra lite inställning själv.
Jag älskar honom och jag vet att han älskar mig, men den här relationen är på väg utför om inget händer snart, och jag har ingen aning om hur jag ska få honom att inse detta....
Hjälp mig.