• Kiimen

förundrad å frågande.....

Hej. Jag har pco-s och har en son. Efter grav strulades det med blödningar så jag började med p-piller men slutade med dem i april 2011 i hopp om ett litet mirakel. Sedan dess har mensen varit regelbunden till nu. Sista mensen startade17dec sen har jag inte fått nån mer. Grav testerna visar neg. Ömmar i magen vid "tryck". Någon som har någon ide on vad som kan va på tok. Egen slutsats är pco:n men när det strulat tidigare blödde jag jämmn......

• Svar på tråden förundrad å frågande.....
  • jazmine25

Jag har också PCO-S. Jag har lite samma problem. Jag har dock inte fött nått barn. Jag har haft regelbunden mens ca 30 dagar cykler. sen helt plötsligt kan den hoppa kanske 19 dagar. En gång gick jag till gyn när mensen var ca 5 dagar sen och då visade det sig att jag fortfarande inte hade ägglossat och därför inte hade fått mensen ännu. Så som jag förstår det så kan ingen mens ske om ingen ägglossning har skett.

• Jennie1987
    jazmine25 skrev 2012-02-08 15:06:08 följande:
    Jag har också PCO-S. Jag har lite samma problem. Jag har dock inte fött nått barn. Jag har haft regelbunden mens ca 30 dagar cykler. sen helt plötsligt kan den hoppa kanske 19 dagar. En gång gick jag till gyn när mensen var ca 5 dagar sen och då visade det sig att jag fortfarande inte hade ägglossat och därför inte hade fått mensen ännu. Så som jag förstår det så kan ingen mens ske om ingen ägglossning har skett.
    Tyvärr kan man få mens utan ägglossning.
    Det är dock väldigt, väldigt ovanligt att man inte får mens efter ägglossning.
    Men jag har fått mens, utan ägglossning, flera gånger.
    Och enligt min gyn är det fullt möjligt, konstigt nog.

Jag har också "ont" av min pco. Jag får ont i nederdelen av magen osv.
    Jag har fått för mig att jag får ont av att äggblåsorna spricker. Men jag vet inte om det är det som orsakar det,
    bara min egen teori.
Svar på tråden förundrad å frågande.....