• Anonym (räcker)

Nu är det nog! Råd!

Jag är trött på det här, jag tror bestämt inte dottern vet var hennes hem är, jag får aldrig gå vidare med mitt liv för jag träffar bara exet hela tiden! Jag minns inte när  vi senast åkte bort eller umgicks ordentligt med släkt eller vänner.
    Hon är strax över 1 år gammal och under en vecka är hon max 2 dagar åt gången hemma, sen ska hon iväg och vara över dagen eller övernattning hos sin pappa eller så är vi på öppna förskolan så kommer han dit ett par dagar i veckan.
    Jag vill att det ändras till att hon är hos honom fre-sön, sen avbrott och är hos honom tors, sen avbrott igen och träffar på mån, sen avbrott till fre-sön osv.
    Tror ni att familjerätten skulle gå med på det här?
    Skulle det kunna gå på på tanke att hon är strax över 1 år gammal?

• Svar på tråden Nu är det nog! Råd!
  • NajOo

Har ni gemensam vårdnad?
    jag hade också problem med hur mitt barn skulle bo och vara!
    Nu går vi hos en barn psykolog och får super bra stöd genom BVC!
    Familjerätten gör ingenting om ni har gemensam vårdnad!

Älskade Tuwa!!
  • h8him

På vilket sätt visar dottern att hon inte vet var hon bor? Tanken är väl att hon ska känna sig lika hemma hos mamma som hos pappa med tiden?

Att det är jobbigt för dig förstår jag. Det du skulle kunna göra nu direkt är att försöka avtala att du vissa helger får en chans att bara vara ni så ni hinner träffa släkt eller bara mysa.

• NajOo

Min dotter är 3½ och en utav dom viktigaste sakerna som psykologen tar upp är att det är för tidigt att ha två hem ett är hem det andra är "hemma hos"men jag BOR hos tex mamma det är mitt HEM!

Älskade Tuwa!!
  • Anonym (räcker)

jag har ensam vårdnad men pappan vägrar annat umgänge, för han tycker det här fungerar jättebra, hon är hos honom jätteglad och lätt.

här hemma ignorerar hon mig när hon kommer hem, vill bara leka med sina leksaker och blir arg om jag ska ta henne i famn, hon vill inte ha närhet av mig.
    andra dagen hon är hemma, då börjar hon smälta, då vill hon ha mig, då kan vi leka, kramas, busa osv.
    sen ska hon iväg igen och blir ett bråk att få på henne kläderna.
    sen samma sak igen när hon kommer hem.

jag upplever henne som mest arg, jag ser stor skillnad på henne när hon får vara hemma ett tag, då blir hon gladare, busar, söker kontakt med mig.

• Anonym

Det är jättebra att ungen får mycket kontakt med båda sina föräldrar alltså inte bara dig. Ungen är i en utvecklingsfas där den testar och utvidgar sina vyer och att pappan kan vara lite viktigare en mamman. Ena föräldern är lite viktigare i perioder inte mamman jämt och det vill du förstöra. Fint då sätter man ungen främst

• Anonym (räcker)
    Anonym skrev 2012-02-09 07:48:14 följande:
    Det är jättebra att ungen får mycket kontakt med båda sina föräldrar alltså inte bara dig. Ungen är i en utvecklingsfas där den testar och utvidgar sina vyer och att pappan kan vara lite viktigare en mamman. Ena föräldern är lite viktigare i perioder inte mamman jämt och det vill du förstöra. Fint då sätter man ungen främst
    Handlar inte om att förstöra, handlar om att barnet mår inte bra av att hoppa runt så mycket.
Svar på tråden Nu är det nog! Råd!