Anonym (Snäckan) skrev 2012-02-19 16:23:10 följande:
Han skulle absolut inte ha något emot att vara med, eller bara titta på, men vill jag så är det helt ok om jag är ensam med tjejen. Jag tror att om jag först är ensam med tjejen så kan jag känna av om det skulle kännas bekvämt att han är med.
Av någon anledning känner jag mig mer säker på att vi kommer hitta tillbaka till varandra. Jag känner mig inte lika stressad längre och har lättare att ge honom den tid han behöver. Dessutom tror jag att om jag börjar träffa en tjej så vaknar nog hans fantasier till liv igen :).
Ett frågetecken bara....
Varför vill du vara otrogen?!
Han är ju man, och ni är ju tillsammans, det är hans jobb att tillfredsställa sin kvinna, kan han inte det så är han ingen man.
Han kanske helt enkelt var rädd att skada barnet under graviditet och att skada dig efter förlossning.
Det var min man iaf.
Vi kunde inte ha sex de sista veckorna av graviditeten pga min stora mage och vi nästan kvävde varandra under sexet så vi fick lösa sexet med andra metoder men med varandra.
Sedan efter förlossningen var jag kåt som en kanin och han puttade undan mig, men det visade sig att han var rädd att skada mig eftersom det kommit ut en bebis där för inte så längesen...
barnet är nu 2 år, och han har sina svackor emellanåt och då orkar han inte ens få upp den, och jag försöker varje dag, vilket resulterar i att jag blir överkåt, bitter, sur, svartsjuk och ledsen. Och när jag kommer till det stadiet i humöret blir jag nästan aggressiv, kraftiga humörsvängningar; allt han gör är fel; hjälper inte till att ta hand om hans egna ungar, ligger bara i sängen och latar sig och sover, sitter bara i soffan framför tv:n, sitter framför datorn, pratar i telefon mer än vad han pratar med mig, lagar aldrig maten, plockar inte undan sin disk, vägrar ligga med mig, och åsidosätter mig för droger och alkohol.
Och när jag slutligen tänkt igenom allt och bestämt mig för att säga till honom att jag vill skiljas och att han ska flytta så kommer han och kramar om mig och kysser mig passionerat som aldrig förr, bär in mig i sängen och så har vi sex =)
Kort sagt och enkelt sammanfattat: Ge han tid och försöka föra en vettig konversation med honom.