• Anonym (Ledsen fruga)

Jag är gift med landets mest oromantiska man!!

Japp, som rubriken lyder så tror jag faktiskt det..min man är inte romantisk för fem öre. Han varken visar eller säger att han älskar mig, när han kommer hem så går han oftast raka vägen till vardagsrummet och sätter sig i soffan och tittar på teve. Efter sådär 10 min sover han..När vi har sex smeker han mig lite på brösten och lite mellan benen, sen kommer han in i mig och när vi är klara så somnar han..jag vill gärna ligga och "gosa" lite efteråt men det bara skrattar han åt när jag säger. Jag vill bli ordentligt smekt innan också, gärna ligga och kramas och kyssas först och känna han verkligen smeker mig överallt liksom..tycker även det är hur skönt som helst att bli slickad men det vill han inte. Han har aldrig med blommor till mig, kommer aldrig fram och bara pussar lite på mig sådär eller vill kramas. Om jag går fram till honom och pussar på honom så skjuter han undan mig efter någon minut och säger typ att ja ja, nu är det bra. När jag beklagar mig och talar om hur jag känner så bara flinar han och säger att han inte är den romantiska typen precis, men han gör absolut ingenting för att ändra sig. Allt det här har gjort att jag tappat lusten för sex helt och hållet i stort sett. Iallafall med honom. Ibland önskar jag att jag kunde hitta en älskare som kunde ge mig allt det här jag så gärna vill ha. Men det är ju av min man jag vill ha det, inte av någon annan. Och jag skulle aldrig kunna vara otrogen mot honom heller för jag älskar honom verkligen! Någon som har några tips på vad man kan göra?? Vi har ett jättebra äktenskap annars, vi har kul ihop och så där men just det här med romantiken finns bara inte. Jag saknar verkligen det jättemycket och funderar mycket på det, varför han är som han är och sådär. Har även funderingar på att han skulle vara otrogen men han är genomärlig för övrigt så det tvivlar jag i och för sig på..Känner mig så nere och ledsen för det här..

• Svar på tråden Jag är gift med landets mest oromantiska man!!
  • solis ortus

När gav DU honom blommor sist ? På tal om att inte få blommor

• Anonym

Beklagligt.. Jag ältar samma problem, men istället är det min kvinna som saknar det du verkar ha.. Vad gör man då? Livet rinner ju iväg.. Hmm..

• Anonym (Ledsen fruga)
    solis ortus skrev 2012-02-09 17:41:46 följande:
    När gav DU honom blommor sist ? På tal om att inte få blommor
    Haha, där gav du mig faktiskt en tankeställare:))
  • Anonym (Ledsen fruga)
    Anonym skrev 2012-02-09 17:47:58 följande:
    Beklagligt.. Jag ältar samma problem, men istället är det min kvinna som saknar det du verkar ha.. Vad gör man då? Livet rinner ju iväg.. Hmm..
    Ja, precis så jag känner också..det är så jäkla trist..
  • Majjagräddnos
    Anonym (Ledsen fruga) skrev 2012-02-09 17:39:46 följande:
    Japp, som rubriken lyder så tror jag faktiskt det..min man är inte romantisk för fem öre. Han varken visar eller säger att han älskar mig, när han kommer hem så går han oftast raka vägen till vardagsrummet och sätter sig i soffan och tittar på teve. Efter sådär 10 min sover han..När vi har sex smeker han mig lite på brösten och lite mellan benen, sen kommer han in i mig och när vi är klara så somnar han..jag vill gärna ligga och "gosa" lite efteråt men det bara skrattar han åt när jag säger. Jag vill bli ordentligt smekt innan också, gärna ligga och kramas och kyssas först och känna han verkligen smeker mig överallt liksom..tycker även det är hur skönt som helst att bli slickad men det vill han inte. Han har aldrig med blommor till mig, kommer aldrig fram och bara pussar lite på mig sådär eller vill kramas. Om jag går fram till honom och pussar på honom så skjuter han undan mig efter någon minut och säger typ att ja ja, nu är det bra. När jag beklagar mig och talar om hur jag känner så bara flinar han och säger att han inte är den romantiska typen precis, men han gör absolut ingenting för att ändra sig. Allt det här har gjort att jag tappat lusten för sex helt och hållet i stort sett. Iallafall med honom. Ibland önskar jag att jag kunde hitta en älskare som kunde ge mig allt det här jag så gärna vill ha. Men det är ju av min man jag vill ha det, inte av någon annan. Och jag skulle aldrig kunna vara otrogen mot honom heller för jag älskar honom verkligen! Någon som har några tips på vad man kan göra?? Vi har ett jättebra äktenskap annars, vi har kul ihop och så där men just det här med romantiken finns bara inte. Jag saknar verkligen det jättemycket och funderar mycket på det, varför han är som han är och sådär. Har även funderingar på att han skulle vara otrogen men han är genomärlig för övrigt så det tvivlar jag i och för sig på..Känner mig så nere och ledsen för det här..
    Oj är du också gift med min man? Visste inte att han var bigamist...

Ha, ha. Nej, riktigt så illa är han inte men har varit det i perioder... Däremot säger han att han älskar mig varje dag och att jag är fin/snygg osv flera gånger per dag.
    Hans älskarinna är däremot inte TVn, för det har jag förbjudit under parollen "TV är för barn!", utan Aftonbladets webb-sida. Den spenderar han många och långa sköna timmar framför... Men, men det är ett fritt land, jag har ju mitt {#emotions_dlg.djavulsk}.
  • Anonym (Samma här...)

Jag fick fundera lite på om det var jag som hade startat tråden.

Jag har precis samma här. Jag har försökt prata med honom men det hjälper inte. Det har gått så långt att jag känner mig inte älskad av honom längre. Jag har nog varit för snäll många gånger. Och det är väll det jag får lida av nu. Jag älska honom! Men jag har börjat tvivla på oss två många gånger nu på det sista.

Förlåt TS att jag inte kommer med något råd. Jag vet inte själv vad jag ska göra.

• Anonym

Varför lever ni olyckliga ert enda liv? Skilj ett för tusan!!

• Wittra

men vad föll du för? om han  varit såhär trist hela tiden förstår jag inte hur du kunde gifta dig med honom?"

• Under
    Wittra skrev 2012-02-11 14:49:11 följande:
    men vad föll du för? om han  varit såhär trist hela tiden förstår jag inte hur du kunde gifta dig med honom?"
    Kan bero på att han eller hon har fått det de vill ha. Hur många är det som slutar bry sig om sitt utseende och förhållande när status, hus, bilar och barn är på plats?
  • Anonym (Ledsen fruga)
    Wittra skrev 2012-02-11 14:49:11 följande:
    Han var inte alls så här i början, utan då var han en helt underbar man som verkligen visade i både ord och handling att han älskar mig! Och sexlivet var också helt toppen, han var verkligen lyhörd för hur jag ville ha det och var jättemån om att jag skulle ha det så skönt som möjligt. Men någonstans på vägen, i vardagen, så ändrades det..
  • Anonym

Har du verkligen berättat för honom hur ont det gör i dig och hur dåligt det får dig att må? Om han verkligen älskar dig så kommer han åtminstone försöka få dig att känna dig bättre...

• Anonym (Ledsen fruga)
    mion skrev 2012-02-20 21:51:44 följande:
    Kan han ha nån vid sidan om`?
    Nej det har jag väldigt svårt att tänka mig. Han är en genomärlig person så det ter sig som helt osannolikt för mig. Nu gjorde du mig ännu mer ledsen, för det här har jag inte tänkt på.
  • Anonym
    mion skrev 2012-02-20 21:51:44 följande:
    Kan han ha nån vid sidan om`?
    Hur kommer det sig att varje gång det är en man som "inte vill" så är anledningen (enligt FL lagarna):

- Han har någon annan
    - Hormon problem
    - Är egentligen bög

Är det däremot en kvinna så beror det på hon har det stressig pga att hon tar mest ansvaret i hemmet, vill inte pga "tjat" om sex, han blivit ful/oattraktiv etc. Eller kommer med enkla quick-fix lösningar som skall lösa alla problem om det är en man som klagar. "Diska lite extra", "Visa att du bryr dig om henne mer än bara om sex", "Bara ta henne rakt upp och ned", "Ta henne inte rakt up och ned", "Runka istället", "Är du inte nöjd så stick" etc

I övrigt så förstår jag TS i dina känslor. Ursäkta ett ironiskt sidohopp (var inte riktat mot dig).
  • mion
    Anonym skrev 2012-02-21 11:17:10 följande:
    Hur kommer det sig att varje gång det är en man som "inte vill" så är anledningen (enligt FL lagarna):

- Han har någon annan
    - Hormon problem
    - Är egentligen bög

Är det däremot en kvinna så beror det på hon har det stressig pga att hon tar mest ansvaret i hemmet, vill inte pga "tjat" om sex, han blivit ful/oattraktiv etc. Eller kommer med enkla quick-fix lösningar som skall lösa alla problem om det är en man som klagar. "Diska lite extra", "Visa att du bryr dig om henne mer än bara om sex", "Bara ta henne rakt upp och ned", "Ta henne inte rakt up och ned", "Runka istället", "Är du inte nöjd så stick" etc

I övrigt så förstår jag TS i dina känslor. Ursäkta ett ironiskt sidohopp (var inte riktat mot dig).

Nu var det väl en MAN det handlade om el????   hade det handlat om en kvinna så hade jag ställt SAMMA fråga!  Sluta tramsa!!! 
  • mion
    Anonym (Ledsen fruga) skrev 2012-02-21 11:00:19 följande:
    Nej det har jag väldigt svårt att tänka mig. Han är en genomärlig person så det ter sig som helt osannolikt för mig. Nu gjorde du mig ännu mer ledsen, för det här har jag inte tänkt på.

Hoppas verkligen att det inte är så,men det finns ju dom som är ute o vänstrar o ger därför inget av kärlek hemma,är väl oilka för alla,men du fattar vad jag menar...  men det vara BARA ett exempel....
Svar på tråden Jag är gift med landets mest oromantiska man!!