• Saja75

Turkiet/Mallorca/Cypern/Grekland i aug

Ja vart ska vi åka? Vi är en stor familj som ska åka iväg en vecka i slutet på augusti och kan inte bestämma oss! Barnen är mellan 3-7 och vi vill ha all inclusiv, sandstrand, poolen är viktig, barnaktiviteter ,många önskemål men ändå inte för dyrt. Har kollat på Turkiet man jag avskyr påflugna försäljare så det kanske inte är nån hit? Har även hört att det är väldigt varmt där i aug med. Fastnat för Ving nu när jag kollat runt (har förut rest med Fritidresor o varit helnöjda men skulle vara kul att testa nått annat) Tips o råd snälla!

• Svar på tråden Turkiet/Mallorca/Cypern/Grekland i aug
  • Acelise

Ving är grymt bra! Proffsiga från bokning till hemresa. Era barn kommer bli galna i Lollo o Bernie (maskotar). Mallorca med Ving tycker jag Alcudia är bättre än Cala Bona. Turkiet är absolut för varmt, framförallt charterresmålen. 

• Lisa RMB

Japp,
    håller med Acelise.

Jag reser oftast med Ving och har alltid varit nöjd. Jag gillar deras koncept, där man inte förbokar hela veckan med barnklubb, utan väljer vilka aktiviteter barnen är med på, på plats.

Jag har varit på Cala Bona Sunwing och vi trivdes jättebra på hotellet, men stranden nedanför är verkligen inte särskilt  fin! Finns dock en jättefin strand på gångavstånd (Cala Milor) så det passade oss perfekt. Jag har också hört att Alcudia är snäppet bättre, men vi valde Cala Bona eftersom vi hittade en billig restresa dit i september förra året.

Om ni bokar med Ving, så får ni absolut inte missa ICA rabatten. Fram till för något år sedan var det bara Fritidsresor som gav rabatt med ICA-kortet.
    Men nu som premiärerbjudande har Ving ett dubbelrabatt i år på resor, där man kan få upp till 3100 kr i rabatt på en bokad resa i sommar.

Själv passade vi på att boka en Thailandresa (åker i mars) och fick 4.500 kr i rabatt på den.

Här hittar du en sammanställning över reserabatterna från alla resebolagen, ifall du ändå inte väljer att resa med Ving, så kanske du hittar ett annat bra erbjudande där.

Turkiet är som du säger lite påfluget, så är det inte på Mallorca. Vi bloggade från Mallorca resan om du vill läsa mer för inspiration.

Svar på tråden Turkiet/Mallorca/Cypern/Grekland i aug