• Stello

Ester eller Elvira?

Vilket är finast? Ester eller Elvira?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ester eller Elvira?
  • kiara

Jag skulle ta Ester men jag har också en enorm kärlek för äldre namn....mina döttrar har gammeldags namn och trean i magen kommer också få ett sånt typ av namn.....

• gullehjärtat

Ester... Heter själv Esther i mellannamn :) När jag va liten avskydde jag det, men nu skulle jag vilja byta till det istället ;)

• Twilight

Ester.
    Gillar Elvira med, men det har blivit så pass vanligt. 

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Flisan79

Elvira såklart för det heter min dotter .

Ester är fint men idag relativt vanligt. Vi hade dock med namnet till våra två yngre barn men i slutändan kändes det lite för "hårt". De fick heta Lovisa och Emilia istället.

• tahira

Elvira är jättefint. Ett annat E-namn som också är otroligt vackert är Evelina

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • knäckehäxa

elvira utan tvekan.
    tycker ester är ganska fult faktiskt. och jag tycker de flesta gamla namn är fula.

• Nelli2008

Lika fina! Men röstar på Ester

• Vinterkyla

Elvira

Det heter min nästäldsta dotter. Jag har alltid älskat namnet och inte ångrat det en sekund. Finns dessutom ett par smeknamn till Elvira, om man nu skulle vilja det. Svårare med smeknamn till Ester.  

Lovis 2001 - Elvira 2003 - Nicodemus 2005 - Julie, Ossian & Zacharias 2012
  • elska

Hihi, har en Ester Elvira här hemma!
    Elivra är tilltalsnamn, men det var inte helt lätt att bestämma. 

Det är bara i motvind en drake lyfter
  • Jungblom

Båda namnen är gamla, så det behöver ju egentligen inte diskuteras

Jag har en dotter som heter Elvira, men tycker ändå att Ester är ganska vackert. Jag känner redan en Ester så jag skulle inte ge det namnet till mina barn, det har varit en av de saker vi tagit hänsyn till vid valet av namn.

Jag röstade på Elvira.

Svar på tråden Ester eller Elvira?