Kan man lita på idioterna som jobbar på försäkringskassan?
Jag har ansökt om graviditetspenning från och med den 1 mars. Skickade in min ansökan för några veckor sedan och ringde igår för att höra statusen på mitt ärende. Det var naturligtvis inget beslut taget, inte så konstigt eftersom det inte har gått så lång tid. Jag fick i alla fall informationen av personen jag pratade med att min ansökan hade kommit in den 25 januari och inget beslut var taget. Hon rekommenderade mig att återkomma om någon dag och se om mitt ärende har fått något beslut. Ringde igen idag för att kolla om dom kanske möjligtvis har kommit lite längre... Men då helt plötsligt sa kvinnan i andra sidan luren att hon inte kan se något om att jag har ett öppet ärende angående gravidpenning på försäkringskassan och att hon inte alls förstod hur kvinnan jag talade med igår kunde gett mig de uppgifterna, eftersom de enligt henne inte finns sådana uppgifter om mig... Jag blev riktigt irriterad eftersom hon verkade riktigt opålitlig med tanke på att jag fick de uppgifterna igår. Kändes precis som hon anklagade mig för att jag satt och ljög . Ringde då upp en tredje gång och fick prata med en tredje part på försäkringskassan som precis som den första kvinnan jag pratade med igår sa att mitt ärende har kommit in den 25 januari men att inget beslut var taget, tack SKIT BRA DÅ VET JAG....
Men alltså vad är det för idioter som jobbar på försäkringskassan egentligen??? Alltså då syftar jag på kvinna nr 2 som jag pratade med... Känns inte riktigt pålitligt om jag får säga så. Någon annan som har liknande erfarenheter av försäkringskassan (långa handläggningstider det vet man ju redan) Man undrar ju om det är så jävla kasst att jobba på FK så man måste vara otrevlig?!?