• Nenne2

Bra förskolor i Vallentuna?

Vi planerar att flytta till Stockholm och Vallentuna inom en snar framtid. Vi har två barn varav den ena ska in i förskoleklass. Känner inte till några förskolor i Vallentuna. Önskar därför få råd och tips på bra förskolor i Vallentuna. Vi planerar att bosätta oss runt Uthmara eller Bälstaberg. Skulle även vilja få tips och synvinklar på hur skolorna Lovisedalsskolan samt Bälstabergsskolan är om någon vet. 

• Svar på tråden Bra förskolor i Vallentuna?
  • ancgra

Grattis till att ni inom snar framtid ska flytta till Vallentuna. Vi är nya i Vallentuna och trivs jättebra i Vallentuna. Jag förstår din nervositet men det kommer att gå bra. De flesta förskolorna i Vallentuna är bra. Vad jag har förstått är det kö till förskolor inom Bällstaberget och Uthamra men jag kan ha fel. Titta gärna på Vallentuna kommunens hemsida och klicka på barmomsorg och vidare till förskolor. Där kan man läsa mer om förskolornas profiler och deras verksamheter.
    När det gäller Lovisedalsskolan och Bällstaberg känner jag inte så väl till. Men du kan också klicka på grundskolor och se vad de har för profiler och verksamheter. Vilken pedagogisk modell föredrar du och vilken som passar ert barn bäst. Det kanske underlättar erat beslut. Lycka till!

Svar på tråden Bra förskolor i Vallentuna?