• Hjälplös

Mitt ex bryter mot tingsrättensdom, vart vänder jag mej?

Hjälp... Jag och mitt ex har legat i vårdnadstvist i 4 år, 3 rättegångar och han vägrar låta mej träffa våran dotter.
    Vår dotter bor hos honom och ska vara hemma hos mig torsdag till söndag varannan vecka, men när jag ska hämta henne på dagis har han redan vart där och hämtat henne och när jag åker hem till dem så är de inte hemma.. Hur ska jag göra???? Polisen kan inte följa med och hämta henne för att det är ett öppet fall. Senaste rättegången var för 1 månad sen och tingsrätten säger att de inte kan se till att domen följs.. Vart ska jag vända mej??? Tack för alla tips ni kommer med!!!

• Svar på tråden Mitt ex bryter mot tingsrättensdom, vart vänder jag mej?
  • Anonym

Nä har ni gv så kan du inte få annan hjälp av samhället. Men du kan begära verkställighet av dom och forts det så hade jag sökt ev

• Philippa

Din advokat måste ju veta hur du ska få hjälp.....

• Eleonor01

Min första tanke e varför du ska ha henne så lite? Kan anledningen till det vara därför han gör så här? Kanske ska ta hand om grund orsaken så kanske han slutar gör så

• Anonym

Du ska ansöka om verkställighet vid tingsrätten!

Eleonor01 skrev 2012-02-11 15:17:48 följande:
    Min första tanke e varför du ska ha henne så lite? Kan anledningen till det vara därför han gör så här? Kanske ska ta hand om grund orsaken så kanske han slutar gör så
    Varför skulle ts ha gjort något?? Du kanske har missat att även pappor kan anses som den bästa boendeföräldern utan att mamman för den skull är värdelös.
  • Eleonor01

Absolut inte missat det men det måste ju finnas en anledning att han hämtar tidigt varje gång

• Anonym
    Eleonor01 skrev 2012-02-11 15:30:53 följande:
    Absolut inte missat det men det måste ju finnas en anledning att han hämtar tidigt varje gång
    För att hindra umgänget... Inte helt ovanligt att boendeföräldern gör så, oavsett om denne är en mamma eller en pappa.
  • Anonym (Fundersam)

Om man ska ansöka om verkställighet av dom. Vart vänder man sig då? Advokaten eller direkt till tingsrätten?

• Anonym
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-02-11 15:52:03 följande:
    Om man ska ansöka om verkställighet av dom. Vart vänder man sig då? Advokaten eller direkt till tingsrätten?
    Tingsrätten.
  • Anonym

Självklart ska du diskutera det med din advokat innan

• Hjälplös

Hej tack för tips och stöd. Har gjort verkställighet av dom förr utan resultat.. Elenor alla våra problem började för att jag hittade en ny kille... Ska göra en ny verkställighets anmälan på måndag och hoppas att det kommer funka..

• Brunett78

Och har ni gemensam vårdnad så kan inte dagis/skola hindra honom från att hämta :(

Har själv suttit i samma sits...

Pappan blev boendeförälder ENDAST för att jag fick fly med barnen men i Sverige så flyttar man inte barnens boendeadress om den ena förälderns bor kvar BULLSHIT vet jag idag men inte då för 5 år sedan....

Nu har mina barns pappa brutit vår dom i tingsrätten... (Igen!!!)

Men han skulle inkommit igår med sommarplaneringen (han som lade semesterns i år) men när jag frågade hur det gick så sa han att han inkommer med det på mån om det var ok, jag sa nej för att det var såååå viktigt att han fick det den 31/3 (som e deadline) förra året och började dagar innan att "tjata"

Hur ska jag göra nu??

Svar på tråden Mitt ex bryter mot tingsrättensdom, vart vänder jag mej?