När börja förskola?
Hej allihop!
Suttit och funderat på en sak och det är inte riktigt aktuellt ännu då min dotter bara är 2 veckor korrigerat ;)
men hon är ju "efter" i utvecklingen okorr, men helt normal korrigerat (ja hon följer bf utvecklingen med lite +)
Men så tänker jag liksom att inför framtiden, om hon inte lärt sig gå när hon är ett eller lite över det och behöver börja på förskolan. Det skulle ju inte alls kännas bra! Men mammadagarna räcker ju inte hur länge som helst heller.
Är det någon som hänger med på hur jag menar?
Jag vill ju inte stoppa in henne på förskolan överhuvudtaget eftersom jag själv jobbar på en och inte tycker om dagens upplägg. Men vill istället ha dagmamma från att hon är två. Funderar på att ta tjänstledigt när dagarna är slut och haka mig fram på timmar inom hemtjänsten, då kan man ju bidra med samma mängd pengar som mammapenningen ungefär, samtidigt som jag får möjlighet att vara hemma längre.
Har själv varit med om barn som börjat innan de kan gå och jag förstår ju föräldrars situation, oftast, men samtidigt tycker inte jag att så små barn har på en förskola att göra. Egentligen kanske det inte spelar någon roll om de kan gå eller inte..men ja, förstår ni min fråga?